De asemenea, strategia are în vedere, prin accesarea de fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi, construirea şi/sau modernizarea de terminale intermodale în zonele cheie identificate pe baza analizei rutelor şi a fluxurilor de tranzit, zone cuprinse în strategia de transport intermodal în România, aprobată prin OMTI nr. 457/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
‘Aceste zone sunt Timişoara, Bucureşti, Constanţa, Giurgiu/Olteniţa, Braşov, Suceava, Iaşi. (…) De asemenea, se mai are în vedere reabilitarea unor terminale intermodale rutier/feroviar, după ce va fi aprobată schema de ajutor de stat de către Comisia Europeană’, se precizează în document.
În luna martie, fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu declara că România are deja câteva facilităţi intermodale şi logistice în Portul Constanţa, pe Dunăre, dar şi câteva terminale interne. Există, de asemenea, servicii bine dezvoltate de transport rutier şi o industrie competitivă de transport feroviar de marfă.
‘În România, există 26 de terminale feroviare intermodale, care sunt utilizate pentru transportul intermodal. În prezent, evaluăm aceste terminale, intenţionăm trecerea lor la compania de infrastructură feroviară. Având în vedere că sumele prevăzute în POS-T 2007 – 2013 pentru realizarea terminalelor intermodale sunt mult prea mici în comparaţie cu necesităţile, avem în vedere, pe de o parte, realizarea acestor proiecte prin parteneriat public privat, iar pe de altă parte, introducerea lor în exerciţiul financiar 2014 – 2020”, a precizat, atunci, Fenechiu, într-o conferinţă de logistică.
Denumirea RO – LA, răspândită în general şi folosită în practică în Europa, este prescurtarea expresiei germane ‘Rollende Landstrasse’, ceea ce înseamnă şosea rulantă. Camioanele sau camioanele cu remorcă, respectiv autotractoarele pentru semiremorci, călătoresc pe o garnitură compusă din vagoane cu platformă joasă. Camioanele sunt urcate în vagoane cu ajutorul unei rampe mobile, ocupându-şi locul de-a lungul garniturii, tot cu ajutorul unei rampe.
Sursa: Agerpres
Traficul RO-LA pe rețeaua CFR în strategia României privind schimbările climatice
27 august 2013, 10:48
Ultima modificare în 27 august 2013, 13:48
Strategia Naţională a României privind Schimbările Climatice 2013 - 2020 prevede relansarea traficului RO-LA pe reţeaua CFR, după ce vor fi aplicate măsuri de susţinere a acestui tip de trafic prin aplicarea unor subvenţii guvernamentale, potrivit documentului publicat în Monitorul Oficial.
Etichete: cfr,
ro-la,
strategie
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- România trebuie să aibă stocuri de produse petroliere care să asigure consumul ţării timp de 61 de zile
- Parcarea de taxi de la Gara de Nord, atribuită firmei Meridian
- Avem cea mai ieftină benzină din Uniunea Europeană
- Ce au în comun alpinismul şi afacerile?
- ING şi-a vândut divizia de asigurări din Coreea de Sud pentru 1,65 miliarde de dolari
- România încearcă să-i atragă pe turştii sud-coreeni
- Povestea întreagă a unei mărci legendare: Dăbuleni
- Cum te păcălesc farmaciile pentru a-şi mări veniturile
- Cum au citit bancherii «ambiţia» lui Isărescu
- Salvarea Greciei ar putea veni de la o țară la care nu vă așteptați