De asemenea, strategia are în vedere, prin accesarea de fonduri europene prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi, construirea şi/sau modernizarea de terminale intermodale în zonele cheie identificate pe baza analizei rutelor şi a fluxurilor de tranzit, zone cuprinse în strategia de transport intermodal în România, aprobată prin OMTI nr. 457/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
‘Aceste zone sunt Timişoara, Bucureşti, Constanţa, Giurgiu/Olteniţa, Braşov, Suceava, Iaşi. (…) De asemenea, se mai are în vedere reabilitarea unor terminale intermodale rutier/feroviar, după ce va fi aprobată schema de ajutor de stat de către Comisia Europeană’, se precizează în document.
În luna martie, fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu declara că România are deja câteva facilităţi intermodale şi logistice în Portul Constanţa, pe Dunăre, dar şi câteva terminale interne. Există, de asemenea, servicii bine dezvoltate de transport rutier şi o industrie competitivă de transport feroviar de marfă.
‘În România, există 26 de terminale feroviare intermodale, care sunt utilizate pentru transportul intermodal. În prezent, evaluăm aceste terminale, intenţionăm trecerea lor la compania de infrastructură feroviară. Având în vedere că sumele prevăzute în POS-T 2007 – 2013 pentru realizarea terminalelor intermodale sunt mult prea mici în comparaţie cu necesităţile, avem în vedere, pe de o parte, realizarea acestor proiecte prin parteneriat public privat, iar pe de altă parte, introducerea lor în exerciţiul financiar 2014 – 2020”, a precizat, atunci, Fenechiu, într-o conferinţă de logistică.
Denumirea RO – LA, răspândită în general şi folosită în practică în Europa, este prescurtarea expresiei germane ‘Rollende Landstrasse’, ceea ce înseamnă şosea rulantă. Camioanele sau camioanele cu remorcă, respectiv autotractoarele pentru semiremorci, călătoresc pe o garnitură compusă din vagoane cu platformă joasă. Camioanele sunt urcate în vagoane cu ajutorul unei rampe mobile, ocupându-şi locul de-a lungul garniturii, tot cu ajutorul unei rampe.
Sursa: Agerpres