Oficialii CNAIR precizează că această măsură are ca scop pregătirea acestui pod pentru circulația din sezonul estival, în condiții de siguranță și într-un termen cât mai scurt. „Pentru evitarea blocajelor în trafic, ruta alternativă propusă este următoarea: nodul rutier A4 ( intersecţie cu DN 39, Agigea) – A4 ( intrare port Constanţa Sud) – podul nou peste Canalul Dunăre – Marea Neagră – bretea acces la DN 39A- DN 39A- DN 39 (Eforie Nord – Agigea). După redeschiderea podului, toate cele patru benzi vor putea fi utilizate fără restricții de circulație, pe întreaga durată a sezonului estival”, conform CNAIR.
Închiderea totală a traficului pe pod este necesară în această perioadă pentru tensionarea finală a cablurilor (înlocuite în perioada septembrie-decembrie 2016), demontarea ancorajului provizoriu de pe pilonul central și montarea elementelor rosturilor de dilatație ale podului.
Demontarea ancorajului (inel cu o greutate de aproximativ 90 de tone), presupune măsuri speciale. Operațiunea va fi efectuată cu ajutorul a două macarale cu o capacitate de 400 tone fiecare, utilaje care nu pot acționa în condiții de vânt puternic.
„În vederea evitării unor accidente care ar putea pune în pericol viața sau integritatea corporală a participanților la trafic, podul de la Agigea trebuie închis în totalitate, în perioada efectuării acestor manevre. Pentru tensionarea finală a cablurilor sunt necesare operațiuni de nivelment al podului ( stabilirea poziției inițiale a tablierului podului) și teste pentru măsurarea forțelor din fiecare cablu. Aceste teste se pot face doar după eliberarea oricărei sarcini de pe pod, ceea ce înseamna implicit oprirea traficului”, informează CNAIR.