Potrivit sursei citate, se remarcă o creştere a traficului de cereale, de la 4,47 milioane tone în primul semestru al anului 2014, la 10,55 milioane tone în aceeaşi perioadă a acestui an (122%).
Alte grupe de mărfuri care au înregistrat creşteri de trafic au fost combustibilii minerali solizi (105%), minereurile şi deşeurile neferoase (35%), produsele petroliere (10%) şi petrolul brut (4,6%).
Scăderi de trafic s-au înregistrat la minereuri şi deşeuri de fier (53%) şi produse chimice (47%). În totalul traficului de mărfuri derulat prin porturile maritime româneşti în perioada analizată cerealele au o pondere de 38%, petrolul brut de 12,1%, articolele diverse de 12,1%, iar produsele petroliere de 9,4%.
Din totalul traficului, 20,66 milioane de tone au reprezentat traficul maritim (o creştere de 15,79%, comparativ cu 30 iunie 2014) şi 6,93 milioane tone traficul fluvial (+49%, comparativ cu 30 iunie 2014, evoluţia fiind determinată de condiţiile favorabile de navigaţie pe Dunăre).
Traficul de containere a înregistrat la 30 iunie 2015 un total de 3,35 milioane tone, respectiv 335.893 TEU (Twenty Foot Equivalent Unit – unitate de măsură statistică conformă cu standardul ISO pentru containere de 20 picioare lungime, adică 6,10 m – n.r.), comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, când au fost înregistrate 3,39 milioane tone, respectiv 340.430 TEU. AGERPRES