Recent, presa internațională a fost surprinsă de vestea că Dan Șucu, cunoscut om de afaceri, a preluat pachetul majoritar de acțiuni al clubului de fotbal Genoa, cel mai vechi club din Italia. Acesta a fost un moment de cotitură pentru afaceristul român, iar impactul său în media a fost unul uriaș.

Horia Ivanovici, moderator al emisiunii „Don Mutu”, a discutat despre acest subiect și a explicat cum Dan Șucu a reușit să își facă o reclamă mondială prin Bild, fără a plăti nimic pentru acest lucru.

Dan Șucu, o expunere globală în presa internațională Bild

Achiziția de către Dan Șucu a unei părți semnificative din acțiunile clubului italian Genoa a stârnit un val de comentarii în presă. Știrea a fost preluată rapid de media internațională, iar numele lui Șucu a fost menționat în publicații din întreaga lume.

În acest context, Horia Ivanovici consideră că afacerea a reprezentat o lovitură de mare impact la nivel global.

Expunerea de care a avut parte Dan Șucu a fost comparabilă cu o campanie publicitară de amploare, dar fără ca acesta să plătească vreun cent pentru publicitate, spun cei de la fanatik.ro.

Un exemplu de succes: Cum a fost expus Dan Șucu în presa internațională

În cadrul emisiunii „Don Mutu”, Horia Ivanovici a vorbit despre impactul pe care l-a avut acest anunț al preluării acțiunilor de la Genoa.

Moderatorul a subliniat că, deși marea majoritate a persoanelor din mediul de afaceri plătesc sume mari pentru a obține expunere în media internațională, Dan Șucu a reușit să atragă atenția globală fără a investi nimic în publicitate.

„O să vă spun acum ceva ce nu știe nimeni, apropo de reclamă, iar asta este chiar o știre. Ca să înțelegeți cu adevărat magnitudinea loviturii pe care a dat-o Dan Șucu, una la nivel planetar”, a spus Horia Ivanovici.

Cât costă un interviu în presa internațională

Un alt moment interesant a fost discuția despre prețurile pe care le cer marile publicații pentru un interviu exclusiv.

Horia Ivanovici a dezvăluit că pentru un astfel de interviu, publicația germană Bild ar fi cerut, pe vremuri, nu mai puțin de 3 milioane de euro.

Horia Ivanovici a relatat un episod inedit din campania prezidențială a lui Traian Băsescu. În acea perioadă, echipa de campanie a dorit să obțină un interviu cu Băsescu în publicația germană Bild pentru a-i crește vizibilitatea în Europa.

Ivanovici a subliniat că suma cerută de jurnaliștii de la Bild pentru un astfel de interviu era colosală: 3 milioane de euro. Horia Ivanovici a adus în discuție un exemplu rar, care a demonstrat cât de mare poate fi impactul unui astfel de anunț în presă.

„Câți bani credeți că i-a cerut Bild-ul lui Traian Băsescu? Ca interviul să apară în publicația Bild”.

Acesta a explicat cum, în perioada când Traian Băsescu era încă în campania pentru președinție, echipa sa a încercat să obțină un interviu în Bild.

„3 milioane de euro! (Și a plătit?) Habar n-am. Bild i-a cerut lui Traian Băsescu 3 milioane de euro ca să apară un interviu, iar acum noi vorbim de publicații din toată lumea care au scris despre Dan Șucu”, a spus Ivanovici.