Aflat, alături de câteva sute de invitați, la prezentarea în România a noii game Dacia, președintele Traian Băsescu a afirmat că francezii de la Renault au fost oneşti cu România, dar şi cu sutele de mii de oameni care şi-au găsit locuri de muncă, la Mioveni şi în industria paralelă.
„Am fost unul dintre miniştrii care au semnat privatizarea Dacia şi azi avem o Dacie superbă. Renault spunea că va investi în România 400 de milioane de euro, dar azi au ajuns deja două miliarde de euro. Partenerii noştri francezi au fost oneşti cu România şi cu sutele de mii de oameni care şi-au găsit locuri de muncă atât la Mioveni, cât şi în industria paralelă”, a declarat Traian Băsescu.
Conform președintelui, evenimentul desfășurat marți seara la Romaero Băneasa „este un fenomen uriaş şi confirmă capacitatea României de a produce maşini la vârf de tehnologie. În 1998, îmi aduc aminte disperarea domnului Stroe, care spunea Guvernului să facă ceva cât uzina mai produce. A fost un director responsabil, care nu a vrut să ţină uzina pentru el ci pentru România. Nu o fi chiar «yes we can», ca în America, dar este «da, putem», româneşte”.
Trădând una dintre intențiile Renault, Băsescu a declarat și că „le doresc (n.n. – celor de la Renault) să îşi atingă un obiectiv previzibil, ca Dacia să devină maşina Africii. Este o explozie a vânzărilor în Africa”. Înțelegând probabil rapid că vorbele sale pot fi interpretate deloc favorabil de asistență, Traian Băsescu a menționat că aceia care spun că Renault pleacă din România se înşeală şi că doar prestigiul maşinii produse la Piteşti a făcut să se deschidă o linie de asamblare a maşinilor Dacia şi în Maroc.
Deja proprietar al unei Dacia Logan și al unui Ford B-Max, Traian Băsescu și-a exprimat regretul că nu mai poate cumpăra și un Sandero „roșu”. Cu toate acestea, președintele a ținut să îi ureze noroc primului cumpărător al unui nou model din noua gamă Dacia şi să le recomande cu căldură românilor să cumpere maşini Dacia pentru că nu „vor găsi la o maşină second-hand, care se produce în altă parte, tehnologia şi motorul de pe maşinile produse la Mioveni”.
Citește și: