Indiferent de ceea ce se întâmplă cu cifrele şi angajaţii unei companii, este vital să nu fii vulnerabil, iar asta se referă la orice poate aduce factori interni sau externi să lucreze împotriva firmei. Vulnerabilitatea te poate doborî. Există vulnerabilităţi de multe tipuri, iar una dintre ele este legată de securitatea software. O astfel de vulnerabilitate e greu de înţeles. E şi mai greu de rezolvat. O suită software de securitate te poate ajuta, dar în niciun caz nu este
Indiferent de ceea ce se întâmplă cu cifrele şi angajaţii unei companii, este vital să nu fii vulnerabil, iar asta se referă la orice poate aduce factori interni sau externi să lucreze împotriva firmei. Vulnerabilitatea te poate doborî. Există vulnerabilităţi de multe tipuri, iar una dintre ele este legată de securitatea software.
O astfel de vulnerabilitate e greu de înţeles. E şi mai greu de rezolvat. O suită software de securitate te poate ajuta, dar în niciun caz nu este suficientă. Ca vânzător, trebuie să convingi o companie că are nevoie de aşa ceva – lucru deloc uşor, mai ales dacă până acum firma respectivă nu s-a întâlnit cu fraude electronice, furturi sau pierderi de date. E greu să vinzi umbrele dacă nu a plouat niciodată. Vânzătorul trebuie să ştie să se folosească de studii de caz şi poate chiar de simulări, pentru a-l face pe client să înţeleagă că are nevoie de siguranţă. În cel mai fericit caz, clientul s-a izbit deja de o pierdere mare şi are o teamă pe care vrea să o externalizeze.
Urmează fericitul moment în care unii vând şi ceilalţi cumpără. Unul a încasat. Altul a cheltuit sperând să nu o mai facă în viitor. De cele mai multe ori, aşa se încheie o vânzare de pachet de securitate software. Şi este foarte rău. Mai faci un update din când în când şi zici că eşti protejat. Greşit. Foarte greşit şi periculos. Există mai multe layere pentru securitate, iar cel mai important, dar neluat în seamă de prea multă lume, este cel uman. O suită de securitate este vie. Are nevoie de interacţiune cu omul, nu doar cu maşina. Are nevoie să o ajuţi să crească. În primul rând, ar trebui să faci un training cu angajaţii, să le explici ce înseamnă securitatea în companie. Dacă ei sunt neglijenţi, nu mai arunca banii pe suite de securitate. Softul te ajută, dar cu ajutorul tău. Softul îţi oferă o serie de servicii şi se bazează mult pe înţelegerea şi feedbackul tău.
E important să alegi soluţii deja testate şi cât mai vechi pe piaţă, din partea unor companii internaţionale. Vulnerabilitatea unei companii prezente pe net este globală, nu doar la nivelul oraşului sau al ţărilor în care faci business. Vine din toate direcţiile şi de aceea este important să alegi un furnizor major cu multă experienţă, care a văzut şi a trecut prin multe atacuri până acum. Dacă nu sunteţi convinşi, abonaţi-vă la un newsletter de securitate. Veţi înţelege repede despre ce vorbim.
Defineşte-ţi nevoile şi discută cât mai mult cu producătorul softului. Spune-i despre tine şi despre temerile tale. Vorbeşte cu angajaţii şi fă-le chiar un training. După ce ai cumpărat şi instalat softul, stai în permanentă legătură cu furnizorul soluţiei şi dă-i de veste despre orice potenţială problemă. Funcţionaţi ca un singur motor şi riscurile vor scădea considerabil.
Alexandru Sipciu este CEO al Axel Soft