Potrivit Club Feroviar, în oraşe precum Aradul, Iaşiul sau Clujul, care desfăşoară sau au în plan mari proiecte de modernizare ale infrastructurii sau achiziţii de tramvaie noi, primarul sau gruparea politică câştigătoare este aceeaşi care a iniţiat aceste proiecte, dar nu acelaşi lucru s-a întâmplat în oraşe cum ar fi Timişoara, Galaţi sau Craiova.

La Timişoara, Gheorghe Ciuhandu, primar în ultimele cinci mandate, sub care s-au lansat proiectele de modernizare a infrastructurii, nu a mai candidat. Recent, Consiliul local aprobase un împrumut de 50 de milioane de euro pentru achiziţionarea de tramvaie noi. Alesul Nicolae Robu nu a fost de acord cu achiziţionarea de tramvaie noi, declarând că nu este o prioritate şi că e mult mai important ca Timişoara să reabiliteze termic toate clădirile decât să cumpere tramvaie.

La Arad, unde Gheorghe Falcă a fost reales pentru un al treilea mandat, proiectele legate de tramvai sunt bine văzute de toţi politicienii. Aradul este unul din oraşele cu cel mai mare grad de reabilitare a liniilor de tramvai şi are deja asiguraţi bani pentru achiziţie de tramvaie noi şi modernizare a depoului printr-un împrumut de zece milioane de euro de la BERD. Opozanţi ai actualului primar au susţinut şi ei că este nevoie de tramvaie noi, dar şi de extinderi, şi că se poate face mult mai mult în acest sens.

Clujul are tramvaie noi şi infrastructura în curs de modernizare, dar are în plan şi alte modernizări şi extinderi şi probabil şi alte achiziţii de tramvaie vor urma. Emil Boc, ales la Cluj ca primar, a avut un punct special dedicat transportului în comun în programul său, prin care se angajează să realizeze reţea de transport integrată în zona metropolitană cu prelungirea tramvaiului până în Floreşti şi realizarea unei legături rapide între gară şi aeroport.
În Bucureşti, transportul public s-a bucurat de ceva mai multă atenţie ca în alegerile precedente, dar, cu puţine excepţii, soluţiile propuse de candidaţi cu greu s-au ridicat la pretenţiile unei capitale. Folosirea fostei infrastructuri feroviare industriale pentru o reţea de tramvai rapid (sau metrou uşor) a fost unul din proiectele candidatului Nicuşor Dan, care a susţinut şi eficientizarea transportului în comun şi descurajarea transportului cu automobilele.

Primarul Sorin Oprescu a fost ales pentru un nou mandat dar, ca şi în primul, atenţia sa s-a îndreptat mai mult spre facilitarea transportului rutier: parcări, autostrăzi urbane, pasaje subterane şi supraterane, străpungeri etc. În Platforma Program pentru Dezvoltarea Bucureştiului, pe care Sorin Oprescu a prezentat-o ca programul său de acţiune pentru Bucureşti, sunt trecute patru reabilitări de noi tronsoane de linii de tramvai, cu finalizare în 2015 şi 2016.

Potrivit studiului de piaţă realizat de Club Feroviar “România – oportunităţi de afaceri în sectorul feroviar”,  13 oraşe din România folosesc transportul cu tramvaiul, mai puţin cu două faţă de acum cinci ani, prin renunţarea la acest mod de transport în două oraşe importante, Braşov şi Constanţa. Majoritatea oraşelor cu tramvaie derulează proiecte de reabilitare a infrastructurii de tramvai, multe dintre ele obţinând finanţări nerambursabile prin intermediul Programului Operational Regional (POR), Axa 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor.

Oradea, în 2008, şi Clujul, în 2012, sunt singurele oraşe care au achiziţionat vehicule noi de tramvai. Şi-au anunţat intenţii în acest sens şi oraşele Arad, Timişoara, Iaşi, oraşe unde s-au făcut în ultimii ani modernizări semnificative ale infrastructurii. Club Feroviar este o companie de consultanţă strategic, ce acţionează ca o platformă integrată de comunicare adresată organizaţiilor din domeniul feroviar, transportului multimodal și transportului public.