Așadar, prin aceste modernizări, compania inaugurează pentru prima dată noul concept de open mall, prin care reinventează galeriile comerciale pentru chiriași, deschizând în exteriorul magazinului un spațiu nou de cumpărături.

Astfel, pentru chiriași au fost amplasate containere speciale de exterior în parcarea magazinelor, iar în interior amenajarea acestora s-a făcut sub formă de insule deschise.

Acestea sunt primele magazine Kaufland din România care propun galerii comerciale cu pereți de sticlă (fațade vitrate), ce conferă un ambient luminos, deschis și prietenos.

 

Printre magazinele prezente în open mall se numără: schimb valutar, servicii telecom, centru de presă, farmacie. În total, magazinele cuprind peste 15 puncte comerciale, incluzând curățătorie, centru de copiere chei, accesorii GSM sau magazin de electrocasnice.

De asemenea, compania aduce și prima zonă de Food Court în magazinele din Iași, care găzduiește restaurantul de tip street-food The Box și Sweet Blanca, cofetărie cu sortiment extins de cafenea (magazinele de pe str. Pavlov și de pe str. Păcurari) și pizza (magazinul din Nicolina).

În interiorul magazinelor, introduce noul raion sub conceptul To Go, ce oferă produse pregătite pentru consum imediat, gata ambalate și rapid de luat, precum sandvișuri, salate convenience, băuturi răcite etc. Raionul este amplasat în apropierea caselor de marcat, special pentru clienții care vin în pauza de masă și se grăbesc.  

 

Totodată, toate cele trei magazine beneficiază de câte un raion nou de pește proaspăt la vitrina cu servire asistată și de un spațiu mai mare pentru zona de legume-fructe, care este dotat cu tehnologie de răcire a meselor pe care sunt amplasate produsele. În apropierea raioanelor de brutărie sunt disponibile acum mașini speciale de feliat pâinea.

Casele de marcat au fost modernizate și sunt prevăzute cu scannere ultra-rapide, într-un nou proiect pilot internațional implementat mai întâi în Iași, în magazinul situat pe str. Păcurari.

 

Magazinele beneficiază și de o nouă configurație, pentru un traseu al  cumpărăturilor mai rapid și mai ușor. Astfel, navigarea prin magazin este eficientizată printr-un nou sistem de ghidaj prin pictograme ce semnalizează categoriile de produse sau servicii, dar și o nouă segmentare a spațiului și rafturilor, cu scurtături printre raioane, pentru facilitarea orientării.

În plus, magazinele funcționează cu o tehnologie sustenabilă, fiind prevăzute cu instalații de climatizare ecologică – un sistem complex modern ce recuperează căldura de la vitrinele și instalațiile frigorifice și permite economisirea resurselor naturale, cu responsabilitate față de mediul înconjurător. Dacă pe timp de iarnă instalația încălzește magazinul, pe timpul verii, instalația inversează procesul, pentru a obține în magazin temperaturi ambientale plăcute. Sistemul de frig din magazin nu poluează, este fără freon și utilizează numai CO2, protejând astfel mediul înconjurător, fără să folosească pentru încălzire lemne, gaze sau petrol.