Românii vor putea circula pe Transapuseana de la finalul acestei luni. A fost finalizat recent al doilea lot al drumului, iar recepţia va fi realizată până la finalul lunii.

Transapuseana are o lungime de 78 de km

Drumul are o lungime de 78 de km și face legătura între Aiud şi zona Bucium-Abrud. Totodată, este unul dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din România.

Valoarea proiectului ajunge la 73 de milioane de euro. Autorităţile locale au dat asigurări cu privire la finalizarea lucrărilor.

Ion Dumitrel, președinte CJ Alba, a oferit mai multe informații. El a subliniat că mai sunt „câteva mici retușuri” și nu este vorba despre „lucrări de mare amploare”.

Amintim că străbate culmile munţilor Trascău, o zonă cunoscută pentru peisajele spectaculoase.

Șoferii au spus că sunt de-a dreptul impresionați de splendoarea drumului.

masini, soferi
SURSA FOTO: Dreamstime

Administratorii pensiunilor spun că această zonă este ca un magnet pentru turişti

Administratorii pensiunilor sunt de părere că această zonă este „un magnet pentru turişti”. După ce va fi făcută recepţia, ei se aşteaptă ca numărul turiștilor să crească.

Un administrator de pensiune spune că „vin turiști din toate părțile”.

O declarație a venit și din partea lui Vasile Raica, primar comuna Râmeţ. El spune că este „un drum foarte important”, mulțumită căruia „se va dezvolta agroturismul”.

Amintim că a fost investită o sumă de aproximativ 73 de milioane de euro pentru finalizarea acestui proiect. Totodată, drumul este împărţit în două loturi.

Primul dintre ele, cu o lungime de 43 de km, a fost finalizat în anul 2023.

Acest drum este considerat o poveste în sine

Acest drum este considerat o poveste în sine. Este un simbol pentru județul Alba și pentru întreaga Românie. Această investiție, deși costisitoare, este absolut necesară.

În calitate de inginer, Marius Hațegan a dat asigurări că lucrările au fost executate cu o atenție deosebită

Inginerul furnizat și câteva date relevante referitoare la volumul enorm al lucrărilor:

  • 26 de mii de tone de strat de beton asfaltic BA16;
  • 41 de mii de tone de strat de binder;
  • 44 de mii de metri cubi de fundație de piatră spartă;
  • 25 de mii de metri cubi de beton utilizat în lucrările de consolidare;
  • 23 de mii de metri liniari de parapet metalic.