Transformarea digitală în industria financiară trebuie finalizată în următorii doi ani pentru ca organizațiile să rămână competitive

banci romania

SURSA FOTO: Capital

Transformarea digitală în industria serviciilor financiare trebuie finalizată în următorii doi ani astfel încât organizațiile să rămână competitive pe piață, se arată într-un sondaj efectuat de FintechOS.

Întrucât 70% dintre inițiativele de transformare digitală nu și-au atins obiectivele (potrivit unui raport IDC din 2019), proiectele de digitalizare sunt examinate acum cu mai multă atenție de către decidenți. Cu toate acestea, transformarea digitală este o necesitate, sunt de părare participanții la FinVision. Mai mult, o vastă majoritate a celor intervievați – 84% – consideră că băncile, furnizorii de asigurări și instituțiile financiare nu vor putea supraviețui fără transformarea digitală. Un sfert dintre respondenți susțin că acele organizații care vor eșua în acest proces se vor confrunta cu o scădere a veniturilor, în timp ce 37% cred că un astfel de eșec ar conduce la lansarea de produse și servicii mai puțin relevante pentru piață.

Iată principalele concluzii ale sondajului:

Calea către transformarea digitală:

  • Toți respondenții (100% dintre cei intervievați) sunt de acord că pandemia a accelerat adopția de strategii pentru transformarea digitală;
  • 59% cred că transformarea digitală trebuie să fie finalizată în următorii 1-2 ani pentru ca organizațiile din industrie să își păstreze competitivitatea;
  • 38% spun că decalajul la nivelul competențelor este principalul element care stă în calea unei digitalizări eficiente.

Cele mai importante priorități în transformarea digitală:

  • 43% dintre respondenți consideră că experiențele personalizate oferite clienților ar trebui să constituie principala prioritate în strategiile de transformare digitală a băncilor, furnizorilor de asigurări și companiilor de servicii financiare;
  • Pe locul secund în topul priorităților de digitalizare ce ar trebui să preocupe organizațiile financiare sunt serviciile multi-channel, susțin 38% dintre intervievați;
  • Având în vedere concentrarea industriei în jurul Open Banking, doar 4% dintre respondenți ar prioritiza valorificarea API-urilor și dor 3% ar miza pe utilizarea inteligenței artificiale.

Oportunitățile Open Banking și puzzle-ul aproape imposibil de dezlegat al datelor

  • 41% dintre respondenți spun că utilizarea unor mijloace inadecvate de integrare a sistemelor izolate de tehnologie (technology silos) împiedică băncile să folosească pe deplin datele stocate prin intermediul diverselor aplicații și procese;
  • Un sfert (26%) dintre intervievați susțin că timpul necesar pentru integrarea acestor sisteme este principalul factor ce împiedică procesul de transformare digitală, în timp ce o cincime (19%) nu știu de unde să înceapă acest proces;
  • În cele din urmă, 37% spun că oportunitatea cea mai mare a Open Banking constă în însăși capacitatea de a oferi mai multe servicii personalizate.

“Nu există nicio îndoială că pandemia a accelerat nevoia de transformare digitală, iar companiile înțeleg acum că acest proces trebuie să derulat mai bine mai devreme decât mai târziu dacă vor să supraviețuiască”, spune Teodor Blidarus, Fondator și CEO al FintechOS. “Dar transformarea poate fi lungă și costisitoare, iar organizațiile trebuie să se asigure că acordă prioritate unor aspecte cu adevărat importante și fac eforturi mai mari acolo unde este cu adevărat necesar. Dacă nu, riscă să piardă în fața companiilor mai agile, care au abilitatea de a inova rapid”, adaugă Teodor Blidăruș.

FintechOS a intervievat o parte dintre participanții la evenimentul FinVision ce a avut loc în perioada 17-19 noiembrie 2020. La sondaj au răspuns 68 de reprezentanți ai unor instituții financiare cheie, companii fintech, furnizori de servicii de asigurare, bănci și companii tehnologice.