Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a anunțat joi, 30 noiembrie 2023, că, în depoul STB Bujoreni, au ajuns 100 de autobuze electrice, ce urmează să fie puse în circulație.
100 de autobuze electrice au ajuns în depoul STB Bujoreni
Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, a anunțat joi, 30 noiembrie 2023, că, în depoul STB Bujoreni, au ajuns 100 de autobuze electrice, ce urmează să fie puse în circulație.
În prezent, 65 de tramvaie noi merg pe liniile cu cel mai mare număr de călători. Până în primăvara lui 2024, vor fi livrate toate cele 100 de tramvaie Imperio. În 2024, vor fi achiziționate alte 200 de tramvaie noi. Ba mai mult. Tot anul viitor, vor sosi și cele 100 de troleibuze Solaris în București.
„Treptat, vom înlocui complet flota STB prin achiziția de vehicule noi, astfel încât să asigurăm un transport în comun public civilizat și modern”, a scris, joi, Nicușor Dan pe contul lui de Facebook.
Autobuzele electrice sunt atractive din punct de vedere al sustenabilității și eficienței. Sustenabilitatea și reducerea emisiilor de CO2, eficiența energetică, costurile de operare reduse pe termen lung, zgomotul redus și regenerarea energiei sunt câteva dintre motivele principale pentru care autobuzele electrice sunt considerate superioare.
De sâmbătă, 2 decembrie 2023, „linia 783” devine „linia 100”
În plus, de sâmbătă, 2 decembrie 2023, oamenii vor putea ajunge cu autobuzul mai rapede din centrul Bucureștiului până la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni.
„Linia 783” va devini „linia 100”, ceea ce înseamnă că autobuzul va opri doar în principalele puncte de legătură cu alte linii importante, precun: Piața Unirii, Universitate, Piața Romană, Piața Victoriei, Piața Presei, Aeroport Băneasa, Primăria Otopeni, Aeroport Henri Coandă (Plecări), Aeroport Henri Coandă (Sosiri). Pe sensul spre Piața Unirii, vor fi efectuate opriri în stațiile: Aeroport Henri Coandă, Primăria Otopeni, Aeroport Băneasa, Piața Presei, Piața Victoriei, Piața Romană, Piața 21 Decembrie 1989, Piața Unirii.
„Linia 100” va funcționa nonstop. 24 de ore din 24. Intervalul de succedare va fi de doar 15 minute pe timpul zilei și 30 de minute pe timpul nopții.
În aceeași zi, traseul „liniei 442” va fi modificat. Va trece pe la Aeroportul Internațional „Henri Coandă” Otopeni. De altfel, parcul de vehicule al liniei 442 va fi suplimentat. Autobuzele vor circula la 20 de minute distanță la orele de vârf.
„Cele două decizii au fost luate ca urmare a numeroaselor sugestii venite din partea bucureștenilor și a datelor culese din teren”, a explicat primarul general al Capitalei.