Luni, în plenul Parlamentului European, se va adopta agenda sesiunii plenare a PE din perioada 25-28 martie.
Transportatorii protestează împotriva Pachetului 1 de mobilitate, pachet ce cuprinde măsuri legislative care ar restricţiona transportul rutier la nivel european, şi cer reanalizarea condiţiilor de efectuare a perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului, fiind, totodată, împotriva aplicării regulilor detaşării la transporturile rutiere. Ei nu sunt de acord cu întoarcerea acasă a conducătorilor auto cel puţin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care şoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni pe drum.
„În încercarea de a bloca un vot nedrept, reprezentanţii FORT se vor deplasa la Strasbourg pe data de 27 martie, pentru a participa la un protest similar celui din luna ianuarie a.c., împotriva Pachetului 1, alături de alte patronate din România şi din ţările estice. Totodată, FORT solicită public atât Guvernului României cât şi europarlamentarilor români să se implice serios în acest subiect, susţinând interesul firmelor de transport autohtone a căror activitate ar fi grav pereclitată de adoptarea unor măsuri ce încalcă principiile de bază ale funcţionării Uniunii Europene”, arată FORT.
Federaţia îi cere totodată preşedintelui României să se implice în acest subiect, susţinând interesul economic general al ţării, cu atât mai mult cu cât participă, zilele acestea, la reuniunea Consiliului European.
„Ţările vestice încearcă să profite de situaţia generată de Brexit şi vor să voteze cele trei componente cruciale ale Pachetului de mobilitate 1, în cadrul sesiunii plenare a Parlamentului European, desfăşurată în data de 27 martie. Federaţia Operatorilor Români de Transport se opune vehement prevederilor din Pachetul 1 de mobilitate, fiind împotriva restricţionării cabotajului, respectiv introducerea unei perioade de ‘răcire” (cooling-off) de 5 zile (sau oricare altă perioadă) înainte ca alte operaţiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeaşi ţară cu acelaşi autovehicul”, spun reprezentanţii FORT.
La rândul său, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a anunţat că cere eurodeputaţilor români, premierului României şi preşedintelui României să nu cedeze în faţa presiunilor statelor din vestul Uniunii Europene (UE) şi să respingă Pachetului Mobilitate 1.
UNTRR le cere eurodeputaţilor români să se coordoneze cu eurodeputaţii din alte state membre afectate de Pachetul Mobilitate 1, votând pentru excluderea de pe agenda plenului PE a celor trei dosare. UNTRR cere şi să nu se aplice măsura detaşării la transportul rutier.
”UNTRR împreună cu asociaţiile transportatorilor rutieri din Bulgaria, Estonia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia şi Ungaria au semnat şi transmis două scrisori comune către Preşedintele Parlamentului European (PE), Antonio Tajani, şi către Preşedinţii celor 8 grupuri parlamentare din PE, solicitând Conferinţei Preşedinţilor PE ca Pachetul Mobilitate 1 să fie lăsat pentru următoarea legislatură parlamentară europeană”, a informat UNTRR.