"Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI- solicită Guvernului, Parlamentului, Ministerului Finanţelor Publice (MFP) şi Eximbank să dispună iniţierea de demersuri imediate astfel încât companiei CARE România SA (EximAsig) să i se majoreze capitalul şi să fie autorizată de către Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) pentru a emite asigurări obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) pentru prejudicii produse terţelor persoane prin accidente de vehicule şi de tramvaie, conform legislaţiei în vigoare", se menţionează în comunicat. 

Potrivit transportatorilor, există un proiect legislativ privind funcţionarea Băncii de Dezvoltare a României, EximBank, în cadrul acestuia fiind înaintată o estimare preliminară de fonduri necesare suplimentare care ar trebui puse la dispoziţia instituţiei de credit, de 796 milioane lei (180 milioane euro) în următorii 3 ani. 

Conform unei adrese primite de patronatele din transporturile rutiere în data de 20 decembrie 2016 din partea Eximbank, extinderea activităţii EximAsig pe piaţa RCA necesită o majorare de capital de 30-50 milioane euro (135 – 225 milioane lei). 

"Patronatele din transporturile rutiere consideră că aceste fonduri trebuie puse la dispoziţie alături de cele alocate instituţiei de credit prin proiectul legislativ. Intrarea EximAsig pe segmentul asigurărilor auto, RCA şi CASCO ar conduce astfel la dezvoltarea companiei şi inclusiv la creşterea profitabilităţii, având în vedere nevoia reală din piaţă. Totodată, Eximbank, acţionarul majoritar al EximAsig, are stabilite ca priorităţi strategice susţinerea şi promovarea exporturilor şi a investiţiilor româneşti în străinătate şi susţinerea dezvoltării şi creşterii competitivităţii IMM-urilor", se mai arată în comunicat. 

În industria transporturilor rutiere din România sunt implicate peste 33.000 firme de transport mărfuri şi persoane, care operează aproape 200.000 de autovehicule licenţiate de transport marfă de peste 3,5 tone şi de transport persoane de peste 1+8 locuri, angajând peste 400.000 de oameni. Aceste firme au nevoie de o gamă largă de asigurări din care cea mai importantă este asigurarea RCA, fiind obligatorie. 

De asemenea, potrivit transportatorilor rutieri, în România, peste 50% din piaţa asigurărilor generale este reprezentată de asigurările RCA, subscrierile fiind de peste 1 miliard de euro în 2016, ceea ce indică faptul că un nou jucător pe această piaţă ar avea multiple posibilităţi de creştere şi dezvoltare. În plus, dispariţia tuturor companiilor româneşti care vindeau asigurări RCA a coincis cu momentul în care piaţa RCA a intrat în criză, pe fondul creşterii uriaşe a preţurilor poliţelor, companiile de asigurări străine punând practic un monopol asupra întregii pieţe.

AGERPRES