“Mitingul de protest are 5 teme principale, de care Guvernul României este direct responsabil. Important de reţinut este că nu cerem subvenţii, nu cerem măriri de salariu, nu afectăm bugetul statului român cu cerinţele noastre, ba din contră, cerem reglementări ale unor legi, prin Ordonanţă de Urgenţă, pentru a se stopa abuzurile unor grupuri de interese din Parlamentul României care au modificat legi pentru a permite ca activitatea de transport să fie piratată", conform unui comunicat transmis de reprezentanţii COTAR.
Oficialii COTAR precizează că pirateria în transportul de persoane a devenit o activitate tolerată şi nesancţionată de autorităţile române, iar lipsa de implicare a autorităţilor române a permis, în decursul ultimilor ani, dezvoltarea unui fenomen al transportului regulat de persoane fără licenţă, în mod ilegal, dar nesancţionat, cu orare afişate şi staţii de preluare a clienţilor, în mod clar stabilite. „Astfel de firme care desfăşoară activităţi ilegale au ajuns să-şi promoveze serviciile şi prin reclame şi spoturi publicitare: “Peste 40.000 de clienţi şi mai mult de 2.000.000 Km anual parcurşi în siguranţă ne recomandă ca cea mai bună şi sigură companie de transport”. Lipsesc din această prezentare două cuvinte cheie, care ar trebui să preocupe serios autorităţile române: ilegal şi evazionist”, explică reprezentanţii COTAR. Aceştia susţin că legea taximetriei conţine în mod deliberat formulări evazive şi incomplete, pentru a permite “grupurilor de interese apropiate unor interesaţi”, să profite de o legislaţie lacunară şi făcută cu dedicaţie.
Potrivit reprezentaţilor COTAR, activităţile ilegale şi evazioniste de transport persoane în regim taxi, prin folosirea unor platforme informatice (de tipul UBER), încalcă dreptul la concurenţă loială şi care conduc la dispariţia activităţii de taxi în condiţii legale.
“Mai mult, din informaţiile pe care le-am obţinut de la Poliţia Română, cei care practică acest tip de transport pot face şi victime printre clienţi, pentru că nimeni nu îi controlează. Victimele pot fi păcălite prin serviciile improprii care le sunt oferite şi pentru care nu pot depune plângere la o autoritate a statului, pentru că UBER nu intră sub incidenţa niciunei legi pentru protecţia consumatorului. Dar mai pot fi şi victime de tâlhărie, viol sau chiar omor, pentru că nimeni nu verifică identitatea şi activitatea anterioară a celor care intră în acest sistem. Astfel, activităţile gen UBER sunt servicii periculoase pentru populaţie, pe care parlamentarii le-au permis, în detrimentul siguranţei cetăţenilor. Toţi actorii din piaţa de transport persoane trebuie să se autorizeze conform legilor in vigoare, în caz contrar sunt piraţi'", potrivit comunicatului COTAR.