Transportul public, o soluție pentru deblocarea traficului. Nicuşor Dan: Aducem 100 de tramvaie

nicusor dan

SURSA FOTO: Facebook/Nicușor Dan

Nicuşor Dan a oferit mai multe soluții pentru deblocarea traficului în București. Primarul Capitalei a criticat ideea de a construi „blocuri în stânga şi în dreapta”. Acest lucru, spune el, ar sufoca imediat orașul.

Nicuşor Dan a explicat duminică, 1 septembrie, că deblocarea traficului nu poate fi rezolvată prin construirea de „blocuri în stânga şi în dreapta”. În opinia edilului, o soluție poate fi transportul public. În caz contrar, orașul va fi sufocat.

Nicuşor Dan a vorbit despre principalele nemulţumiri ale bucureştenilor

Primarul general a vorbit despre principalele nemulţumiri ale locuitorilor din București. Acestea sunt legate de trafic şi de termoficare.

Astfel, a dezbătut mai multe aspecte importante. În primul rând, el spune că orașul va fi sufocat imediat „dacă continui să arunci cu blocuri în stânga şi în dreapta”.

De asemenea, el a subliniat că multe instituții nu funcționează, „în frunte cu Inspectoratul de Stat în Construcţii”.

„Acum ăsta e un sondaj, dar noi am avut alegeri acum trei luni şi exact astea au fost temele.

Am avut timp să înţelegem că pe zona de trafic orice ai face, dacă nu dezvolţi sistematic oraşul ăsta sau, mai pe româneşte, dacă continui să arunci cu blocuri în stânga şi în dreapta, o să îl sufoci şi de asta e important ca şi toate instituţiile care nu funcţionează, în frunte cu Inspectoratul de Stat în Construcţii…”, a declarat Nicuşor Dan la B1 TV.

Edilul a subliniat și că relaţia cu această instituţie nu s-a normalizat deloc.

Dezvoltarea transportului public, o soluție pentru a rezolva problema traficului

El a susținut apoi că dezvoltarea transportului public este o soluție pentru a rezolva problema traficului. Nicușor Dan a amintit și de cele 100 de tramvaie.

În momentul de față, susține el, autoritățile lucrează să prindă „valul de fonduri europene”. Astfel, ar putea aduce și alte 250 de tramvaie, spune el.

Primarul Capitalei a explicat apoi că tramvaiele „sunt foarte scumpe”, respectiv 2-3 milioane de euro o bucată. Potrivit edilului, o sută de autobuze electrice și o sută de troleibuze au venit deja.

„Am fost foarte bucuros că mulţi oameni au înţeles asta. Asta e o componentă pe trafic şi după aceea, bineînţeles, din fericire mulţi români au călătorit în oraşele occidentale şi au văzut că singura soluţie pe care oraşele astea au găsit-o este transportul public. De asta a fost un efort să aducem cele 100 de tramvaie.

Acum lucrăm din greu ca să prindem valul de fonduri europene, ca să mai aducem 250 de tramvaie. Tramvaiele sunt foarte scumpe, sunt 2-3 milioane de euro o bucată.

O sută de autobuze electrice care au venit deja, 100 de troleibuze, am externalizat curăţenia, toate lucrurile astea ca să ducem… şi mulţumesc bucureştenilor că am crescut cu 40% numărul utilizatorilor plătitori de transport în comun”, a mai spus edilul.

SURSA FOTO: Facebook

Ar urma să fie modernizate toate liniile de tramvai

Edilul a susținut apoi că toate liniile de tramvai ar urma să fie modernizate într-un an şi jumătate.

„Oraşul ăsta 20 de ani a aruncat cu blocuri în neştire şi lumea le vede şi ca să rezolv toată asta durează şi plus, aşa cum am spus mai devreme, n-a avut banii ca să facă marile lucrări de infrastructură de care era nevoie. Am semnat deja toate contractele pentru toate liniile de tramvai vechi. Între timp s-a făcut şi proiectarea.

O să vedem că sunt nişte întârzieri cu banii europeni şi nu vreau să dăm ordin de începere şi după aceea să păţim ca la linia 5. O să ne întâlnim cu constructorii, dar într-un an şi jumătate o să avem toate liniile modernizate şi asta o să se simtă când o să fie şi tramvaie şi linii de tramvaie transportul public o să aibă altă faţă în Bucureşti”, a transmis Nicuşor Dan.

Problema termoficării este una veche și are două componente

Cu privire la problema termoficării, primarul Capitalei a explicat că este vorba despre o „boală veche” care are două componente.

Un aspect important care trebuie luat în considerare este că multe componente din rețeaua de termoficare sunt din anii ’70.

„În ceea ce priveşte căldura, din nou e aceeaşi boală veche care e util de spus că are două componente. Noi avem doar jumătate. Cealaltă jumătate este Ministerul Energiei, ELCEN-ul, care are CET-urile. El e proprietarul şi unele sunt din anii ’70. Şi ele, aşa cum e şi reţeaua.

Deci noi cât de cât am mai făcut ceva pe la reţeaua asta de termoficare, dar Ministerul şi ELCEN-ul cu modernizarea lor n-au făcut mare lucru”, a conchis el.