Pe parcursul unui an, în funcţie de geografie şi cultură, există anumite perioade de vârf în funcţie de care retailerii îşi pregătesc strategiile pentru a îşi optimiza câştigurile. Sărbătorile de iarnă sunt cele care generează cele mai mari vânzări şi, luând în considerare şi Black Friday – când pot fi achiziţionate inclusiv cadouri în avans – lunile noiembrie şi decembrie produc, cumulat, un procent decisiv în vânzările anuale.
Când vorbim de comerţ, fie online, fie offline, în special în perioadele aglomerate, stocurile sunt esenţiale – iar acestea sunt în strânsă legătură cu sectorul de transport şi logistică. Dacă selecţia produselor şi planificarea lor ţine de retailer, pentru ca marfa să ajungă la consumator în momentul optim, alegerea unui partener de logistică de încredere şi urmarea câtorva recomandări organizatorice sunt esenţiale.
În primul rând, plasarea din timp a comenzilor. Toamna şi iarna, vremea le poate pune probleme transportatorilor de pe continentul european, iar perioada sărbătorilor vine la pachet şi cu reducerea personalului disponibil, fiind o perioadă a vacanţelor. Planificarea trebuie să ţină cont şi de echilibrarea costurilor cu oportunităţile – o marfă care ocupă spaţiu în depozit prea mult timp înseamnă cheltuieli crescute. În acelaşi timp, o marfă care nu ajunge la consumatorul final înseamnă vânzări pierdute.
Al doilea lucru esenţial este o comunicare excelentă cu partenerul de logistică ales și o estimare cât mai exactă a volumelor de marfă. Totodată, opţiunea de a urmări expediţia printr-un serviciu eficientizat este importantă pentru a ştii întocmai unde se află marfa şi a planifica restul etapelor corespunzător.
Costurile, în special în perioadele de vârf, nu sunt un factor de neglijat – cu atât mai mult contează aici un partener cu care să comunicaţi deschis şi care să vă propună cea mai bună soluţie pentru nevoile dumneavoastră – transport parţial sau complet, suficient spaţiu pentru mărfuri şi cea mai eficientă cale de distribuţie.
Colaborarea cu un partener de logistică şi transporturi cu experienţă este esenţială, iar necesitatea acesteia se observă cel mai mult în perioadele de vârf. Unul dintre jucătorii importanţi de pe piaţa locală, Gebrüder Weiss România, filială a Gebrüder Weiss AG, oferă analize profesionale și planificări exacte. Clientul deține controlul prin aplicații IT moderne de gestionare a lanțului de aprovizionare, dar și printr-o persoană de contact dedicată. Pentru depozitare și fulfillment, Gebrüder Weiss oferă un pachet complet de management al comenzilor. Pentru logistica distribuției, este ales mijlocul de transport (rutier, maritim, aerian sau mixt) cel mai rentabil din perspectiva costurilor și a vitezei. În plus, compania poate prelua și derula toate operațiunile vamale și de gestionare a documentelor. Cu peste 45.000 mp de spații de depozitare clasa A dintr-un total de 60.000 mp și aproximativ 300 de angajați din 600 implicați în serviciile logistice, GW aduce în piață know-how-ul „orange” și capacitatea de a le oferi suport clienților actuali și viitori în toate momentele-cheie.
Despre Gebrüder Weiss România
Prezentă în România încă din anul 1994, GW aniversează 25 de ani de experiență pe piața locală. Bazându-se pe o infrastructură națională cu 9 hub-uri logistice și puncte de lucru situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova, GW oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim. Din 2018, compania a lansat în România şi un serviciu de livrări la domiciliu.