Cele 32 de magazine Brico Depot din România, preluate de Altex România

Consiliul Concurenței a dat undă verde tranzacției prin care compania Altex România S.R.L. urmează să preia controlul asupra Bricostore România S.A.

Altex România S.R.L., membră a Grupului Altex, își desfășoară activitatea principală în domeniul comerțului cu amănuntul al articolelor și aparatelor electrocasnice, operând atât prin rețeaua de magazine fizice specializate – Altex și MediaGalaxy – cât și prin platformele online altex.ro și mediagalaxy.ro.

Bricostore România S.A. activează în sectorul retailului de produse pentru proiecte de tip do-it-yourself (DIY), oferind o gamă variată de articole din domenii precum: instalații sanitare și soluții de depozitare, materiale de construcții, echipamente electrice, sisteme de încălzire și răcire, amenajări de bucătării, unelte, plăci ceramice, parchet și decorațiuni interioare. Compania deține o rețea de 32 de magazine răspândite pe întreg teritoriul României.

Înaintea tranzacției, Bricostore era deținută de Kingfisher Group Ltd, un jucător global important în domeniul rețelelor de magazine specializate în produse DIY.

În urma evaluării efectuate, Consiliul Concurenţei a concluzionat că această tranzacţie nu generează bariere semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa din România sau pe o parte relevantă a acesteia. De asemenea, autoritatea nu a identificat suspiciuni serioase privind compatibilitatea operaţiunii cu un climat concurenţial sănătos.

Lanțul de magazine a fost vândut de Kingfisher

În luna decembrie 2024, grupul britanic Kingfisher, deținătorul lanțului de magazine Brico Depot, a anunțat vânzarea Brico Dépôt România – unul dintre principalii actori de pe piața autohtonă de bricolaj și amenajări interioare – pentru o valoare estimată la 70 de milioane de euro (aproximativ 58 de milioane de lire sterline).

Prezentă în România din 2013, odată cu achiziția rețelei Bricostore, compania Brico Dépôt România a evoluat constant timp de 11 ani, consolidându-și poziția prin investiții semnificative și adaptări strategice orientate către cerințele pieței și preferințele consumatorilor.

În anul 2017, prin preluarea rețelei Praktiker, Brico Dépôt România și-a extins semnificativ rețeaua de magazine, întărindu-și astfel poziția pe piața de bricolaj din România.

De cealaltă parte, Altex ocupă poziția de lider în sectorul retailului românesc, operând o rețea de peste 130 de magazine la nivel național. Cu o istorie de peste 30 de ani, compania a evoluat de la un mic business local axat pe importul de televizoare la un jucător dominant în domeniul electronicelor, electrocasnicelor, IT&C și produselor multimedia din România.

Încă de la lansare, Altex și-a propus să furnizeze produse de calitate superioară, aliniate cerințelor clienților, și să faciliteze accesul la acestea prin opțiuni de finanțare avantajoase. Un element distinctiv al ofertei sale, față de alți retaileri online sau tradiționali, este serviciul „2X Diferența”, prin care compania garantează cel mai mic preț de pe piața din România, oferind dublul diferenței înapoi în cazul în care clientul găsește același produs la un preț mai mic.