Pepsi a achiziţionat SodaStream International , un producător de dispozitive care transformă apa plată în apă carbogazoasă, pentru 3,2 miliarde de dolari, dobândind astfel tehnologia companiei israeliene pentru a produce băuturi carbogazoase la domiciliu, pe fondul creşterii îngrijorărilor cu privire la deşeurile din plastic.
Într-un comunicat de presă comun, PepsiCo va plăti 114 de dolari în numerar pentru fiecare acţiune SodaStream, o primă de 11% faţă de preţul înregistrat vineri seara de acţiunile SodaStream. Aceasta va fi cea mai mare achiziţie încheiată de PepsiCo în ultimii opt ani şi probabil ultima tranzacţie majoră a directorului general de la PepsiCo, Indra Nooyi, care recent a anunţat că va pleca de la conducerea companiei după 12 ani.
Scăderea consumului de băuturi carbogazoase şi îngrijorările cu privire la deşeurile din plastic i-au determinat pe producătorii de băuturi de tip soft-drink să încerce să acceseze piaţa băuturilor produse la domiciliu, însă până acum succesul a fost unul modest. Coca-Cola Co s-a aventurat pe această piaţă când a preluat o participaţie la Green Mountain Coffee Roasters în 2014, însă sistemul de producere a băuturilor răcoritoare dezvoltat de această companie a fost abandonat în 2016 ca urmare a cererii slabe. În replică, directorul general de la SodaStream, Daniel Birnbaum a decis să reorienteze compania israeliană dinspre producţia de soft drinks spre producţia de apă carbogazoasă.
„Daniel şi echipa sa au creat o companie extraordinară care oferă consumatorilor capacitatea de a produce băuturi cu gust excelent, reducând în acelaşi timp cantitatea de deşeuri generate”, a subliniat directorul general de la PepsiCo, Indra Nooyi.
Dacă organismele de reglementare vor aproba această tranzacţie, aceasta ar urma să se finalizeze în luna ianuarie 2019, după votul acţionarilor SodaStream.
În România, Pepsi este reprezentată de Pepsi Americas, care a intrat pe piaţa locală prin preluarea Quadrant-Amroq Beverages, fostul îmbuteliator local al băuturilor PepsiCo, pe care l-a integrat în anul 2006. Compania este, în prezent, al doilea mare jucător de piaţa locală de soft drinks. AGERPRES