Tranzacţia aşteaptă aprobarea Consiliului Concurenţei. Strauss Coffee BV are ca acţionari Grupul Strauss (74.9%) şi TPG Capital (25.1%).
Cafeaua solubilă Amigo este cunoscută în România din 1983 şi a înregistrat în 2012 vânzări de 12,5 milioane de dolari şi o cotă de piaţă în volum de 1,8%. Brandul a intrat ulterior şi pe alte pieţe din regiune.
Importatorul exclusiv al mărcii Amigo pe piaţa locală este din anul 2002 Panfoods România, parte a companiei Panfoods Co. Ltd din Marea Britanie, care gestionează vânzările internaţionale de cafea pentru Cia Iguacu de Café Soluvel. Cafeaua produsă de grupul brazilian este ambalată la în unitatea Panfoods din comuna Văcăreşti, judeţul Dâmboviţa, foarte aproape de Târgovişte.
Strauss Coffee va plăti 20 mil. de dolari pentru achiziţia mărcilor, a domeniilor şi a drepturilor exclusive de a folosi formula „Amigo” în România şi Bulgaria. Astfel, Strauss Coffee va deveni proprietarul unic al brand-ului în aceste ţări.
„Achiziția accentuează și mai tare poziția competitivă a Strauss Coffee pe piața de cafea din România, dar și în alte piețe din Europa Centrala și de Est. Strauss Coffee, prin Strauss România, intenționează să continue să dezvolte marca Amigo în regiune”, a anunțat Tomer Harpaz, manager interimar al Strauss Coffee.
Strauss Coffee este prezent pe piața din România din 1994 și este cunoscut mai ales prin marca Doncafé (în 2012, cota de piață, în volum, a fost estimată la aproximatv 22% din piața de cafea). Filiala locală a Strauss – cu afaceri de circa 55 mil. euro în 2013 şi peste 250 de angajaţi – vine, annual, aproape 10.000 de tone de cafea, potrivit datelor companiei.
Românii beau cafea de 300 de milioane de euro şi sunt tot mai mulţi cei care redescoperă savoarea cafelei la vrac sau fac loc, în coşul de cumpărături, unor produse de care nu auziseră în reclame, adică mărcile private ale retailerilor.
Concret, românul prins în statistici consumă, anual, 2,3 kilograme de cafea, de aproape cinci ori mai puţin decât finlandezii, arată un studiu despre consumul naţional realizat de World Research Institute şidat publicităţii de Strauss Group, care plasează România pe locul 49 într-un clasament mondial. Cumulat, primii cinci cei mai mari jucători – Mondelez International, Strauss, Nestle, Tchibo şi Fortuna -, deţin 82,8% din piaţă, în volum, conform datelor anterioare ale AC Nielsen.