Tranzacția Delhaize – Profi: Schimbare importantă pe piața magazinelor de proximitate din România
Consiliul Concurenței și Comisia Europeană analizează în prezent tranzacția prin care Delhaize „The Lion” Nederland BV, compania care deține lanțul de supermarketuri Mega Image, urmează să achiziționeaze retailerul Profi.
Valoarea tranzacției se ridică la 1,3 miliarde de euro, marcând cea mai mare tranzacție din segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est.
Tranzacția, încheiată la finalul anului 2023, urmează să fie finalizată în trimestrul al patrulea al anului 2024. Nu există în prezent o confirmare oficială, data fiind incertă, transmite Grupul Ahold Delhaize. La acest moment, procesul de notificare a tranzacţiei către Consiliul Concurenţei este în plină desfăşurare, iar autoritatea încă nu a definitivat analiza dosarului.
Achiziția lanțului de magazine Profi de către Delhaize va adăuga în portofoliul Mega Image un număr impresionant de 1650 de magazine, consolidându-și astfel poziția dominantă pe piața magazinelor de proximitate din România. Această expansiune semnificativă va permite companiei să ofere o gamă și mai diversificată de produse și servicii, adaptate nevoilor consumatorilor locali.
Frans Muller, președintele și CEO-ul Ahold Delhaize, a subliniat că această achiziție este parte a unei strategii mai ample, denumită „Să creștem împreună”, care vizează atât creșterea internă, cât și externă. Muller a menționat că, în contextul temperării inflației și creșterii oportunităților promoționale, mărcile Delhaize au continuat să ofere valoare clienților, sprijinite de programele de fidelizare și sortimentul larg de produse.
„A fost un trimestru aglomerat, deoarece am lansat strategia noastră „Să creștem împreună”, pe plan intern și extern. Credem că avem un set foarte convingător de ambiții, care, dacă vor fi îndeplinite, vor produce o creștere puternică pentru compania noastră. În același timp, am observat o dinamică puternică și în creștere la mărcile noastre în ambele regiuni.
Pe măsură ce inflația s-a temperat și oportunitățile promoționale au crescut, susținute de vânzători, mărcile noastre au continuat să ofere o valoare deosebită pentru clienți, prin programele de fidelizare și sortimentul larg de produse naționale și marcă proprie și oferind o experiență de cumpărare bună atât online cât și în magazin”, a declarat Frans Muller, președinte și CEO Ahold Delhaize.
Al doilea exit de peste 1 miliard de euro din retail
Tranzacția reprezintă o mișcare strategică majoră pentru Delhaize, care își consolidează astfel prezența în Europa Centrală și de Est. Fondul de private equity MidEuropa, fostul proprietar al Profi, a subliniat că vânzarea către Ahold Delhaize marchează al doilea exit de peste 1 miliard de euro din sectorul de retail din Europa Centrală, continuând succesul anterior cu lanțul polonez Zabka.
Robert Knorr, managing partner la MidEuropa, a declarat că această vânzare atestă valoarea strategică adăugată de MidEuropa la succesul Profi și consolidează reputația fondului de a genera profituri atractive și lichidități semnificative pentru investitori. Tranzacția subliniază, de asemenea, potențialul ridicat de creștere al companiilor din Europa Centrală, o regiune cu unele dintre cele mai dinamice piețe din Europa.
„Vânzarea Profi este al doilea exit al MidEuropa cu o valoare de peste 1 miliard de euro în sectorul de retail din Europa Centrală, continuând succesul nostru cu Zabka, unde am construit un lider pe piaţa poloneză de magazine de proximitate.
Vânzarea către Ahold Delhaize atestă valoarea strategică pe care am adăugat-o la succesul Profi şi marchează un nou reper important pentru MidEuropa, consolidându-ne reputaţia de generare a unor profituri atractive şi lichidităţi semnificative pentru investitorii noştri.
Vânzarea Profi este, de asemenea, o tranzacţie foarte importantă pentru regiunea Europei Centrale, unde se află în continuare unele dintre companiile cu cel mai mare potenţial de creştere din Europa”, declara Robert Knorr, managing partner în cadrul MidEuropa.