Kandia Dulce, afacere deţinută de familia austriacă Meinl, proprietara brandului de cafea Julius Meinl, și Heidi Chocolat, deţinută de elveţienii de la Laderach, vor deveni ”companii surori”, în proprietatea companiei nou create – KEX Confectionery. Dosarul de achiziţie este pe masa Consiliul Concurenţei.
Urmare a tranzacției, Heidi și Kandia vor rămâne separate din punct de vedere operațional. Actualele echipe de management ale celor două companii vor rămâne neschimbate și vor raporta către KEX.
Kandia Dulce și Heidi Chocolat sunt singurele companii care mai produc ciocolată pe piaţa din România, după ce fabrica Poiana, deţinută de grupul Kraft Foods, a fost închisă.
Istoria Kandia Dulce e una plină de tranzacţii. În 2003, fondul de investiții Rivta Gmbh a vândut societatea Kandia către compania Excelent din București, controlată de un vehicul de investiții al grupului Julius Meinl. Valoarea tranzacției a fost de 5,3 milioane euro. Cinci ani mai târziu, Julius Meinl a vândut Kandia-Excelent către Cadbury, pentru suma de 100 milioane euro. În urma acestei tranzacții Kandia-Excelent a devenit Cadbury România.
Anul trecut, în noiembrie, s-a vândut şi “ultimul mohican“ de pe piaţa românească a ciocolatei: fraţii libanezi Jihad şi Johnny Jabra şi-au vând afacerea Supreme Chocolat , până atunci singurul producător independent, tot celor de la Kandia Dulce.
Kandia a încheiat 2011 cu o cifră de afaceri de 123 milioane de lei şi o pierdere de aproape 4 milioane lei.
Heidi, care deţine o unitate de producţie în oraşul Pantelimon ( judeţul Ilfov), a fost înfiinţată în 1994 a avut anul trecut o cifră de afaceri de 61,4 milioane de lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe . Potrivit informaţiilor oferite de companie 50% din producţia de ciocolată a Heidi Chocolat ajunge la export în peste 40 de ţări.
Portofoliul actual de produse al Kandia Dulce include Rom, Măgura, Primola, Kandia, Laura, Novatini, Cremita, Sugus și Silvana.
Având deja o poziție de lider în rândul producătorilor de ciocolată, biscuiți și produse zaharoase, compania este focusată pe segmentul mainstream atât pe piața din România, cât și în piețele externe unde este prezentă prin produsele sale.
De asemenea, vânzarea Heidi va permite companiei Laederach să se concentreze mai departe pe core business-ul său, producția artizanală, dedicată clienților specializați și distributiei proprii în magazinele de specialitate.
Heidi – cu afaceri de 61,4 milioane de lei în 2011, potrivit datelor raportate la Ministerul Finanțelor -, deţine o unitate de producţie în oraşul Pantelimon ( judeţul Ilfov).
Heidi a înregistrat, în ultimii trei ani, creşteri constante ale cifrei de afaceri, de 30 %.
În România, ciocolata – o piață estimată la puţin peste 200 de milioane de euro -, ocupă cel mai important loc în sectorul de cofetărie, înregistrând aproximativ 70% din încasările totale pe 2011.