Acordul va încheia o costisitoare bătălie între cele două companii, care concurează pentru clienţi şi şoferi. Investitorii în Uber China, o entitate deţinută de compania americană Uber, firma chineză Baidu şi altele, vor primi o participaţie de 20% în Didi, susţin sursele. Uber va continua să opereze cu propria sa aplicaţie în China.
Pe lângă vânzarea subsidiarei chineze a Uber, tranzacţia implică o investiţie de un miliard de dolari a Didi în Uber, adaugă sursele. Reprezentanţii Didi şi Uber nu au comentat informaţia.
După lansarea în China din 2014, cota de piaţă a Uber în această ţară a scăzut din cauza concurenţei venită din partea Didi Chuxing. Directorul general al Uber, Travis Kalanick, declara în februarie că Uber pierde anual peste un miliard de dolari în China din cauza concurenţei intense.
În mai, grupul informatic american Apple Inc a anunţat că a investit un miliard de dolari în Didi Chuxing, echivalentul chinez al aplicaţiei de transport Uber.
"Facem această investiţie din mai multe motive strategice, inclusiv şansa de a afla mai multe lucruri despre anumite segmente ale pieţei chineze", a declarat directorul Apple, Tim Cook.
Didi Chuxing, cunoscută anterior sub denumirea Didi Kuaidi, controlează 87% din piaţa servicii de transport de tip car-hailing din China. Compania susţine că are aproximativ 300 milioane de utilizatori care zilnic efectuează peste 11 milioane de călătorii prin intermediul platformei sale.
Uber este o companie de tehnologie care conectează în timp real pasagerii – utilizatorii aplicaţiei cu acelaşi nume – cu şoferii care utilizează platforma. În prezent, Uber oferă o alternativă sigură de transport în aproape 400 de oraşe din peste 65 de ţări.
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, iar, începând din februarie 2015, Uber este şi în România, în Bucureşti, cu trei servicii: uberX, UberSELECT şi Uber Child Seat. AGERPRES