Grupul Publicis, al treilea mare jucător de pe piaţa mondială de publicitate, a anunţat preluarea agenţiei online Razorfish, parte a Microsoft, pentru 530 milioane de dolari.
Publicis va plăti astfel 232,6 milioane dolari în acţiuni, restul sumei urmând să fie plătită în numerar.
Cele două companii au semnat încă din luna iunei un acord de cooperare cât şi un acord de alianţă strategică în sectorul de publicitate online.
Publicis a reuşit astfel să câştige lupta pentru Razorfish, în detrimentrul grupului britanic WPP Plc şi a celui nipon Dentsu Inc. car au luat parte la negocieri alături de mai multe alte companii.
Preluarea Razorfish va majora prezenţa Publicis pe sectorul publicităţii digitale, care va genera din acest moment 25% din vânzările grupului, faţă de 21% până acum.
Publicis este al treilea mare grup publicitar din lume şi deţine mai multe agenţii de publicitate printre care Leo Burnett sau Saatchi & Saatchi.
Agenţia Razorfish a luat naştere în 1995 şi a trecut în portofoliul Microsoft în 2007. Gigantul software este principalul client al Razorfish, iar acordul semnat cu Publicis prevede ca Microsoft să rămână principala sursă de venit a agenţiei de publicitate.
SURSA: „USA Today”