Chiar dacă au semnat documentele de preluare, oficialii Ford şi AVAS mai au multe detalii de pus la punct Sebastian Vlădescu şi Lyle Watters au negociat îndelung, au bătut palma o dată şi au semnat de două ori, la Frankfurt şi Craiova, însă începerea activităţii fabricii este prevăzută doar pentru 2009. E oficial. La Craiova nu se vor mai produce modele Daewoo, ci autoturisme Ford. Săptămâna trecută a fost parafată decizia care şterge numele Daewoo de pe firm
Chiar dacă au semnat documentele de preluare, oficialii Ford şi AVAS mai au multe detalii de pus la punct
Sebastian Vlădescu şi Lyle Watters au negociat îndelung, au bătut palma o dată şi au semnat de două ori, la Frankfurt şi Craiova, însă începerea activităţii fabricii este prevăzută doar pentru 2009.
La semnarea contractului în limba română, oficialii noştrii au fost mult mai expliciţi în declaraţii decât până atunci. În primul rând, am aflat că dosarul de privatizare va fi făcut public, cel mai probabil, săptămâna aceasta. Asta susţine Sebastian Vlădescu, negociator pentru partea română. Premierul a adăugat că oferta Ford a fost mult mai generoasă decât a competitorului său, General Motors, care „a avut un proiect care viza doar supravieţuirea fabricii“.
Pe lângă bucuria sindicaliştilor craioveni, a oficialităţilor române şi a tuturor celor care aşteptau de mult „să vină americanii“, cel puţin 200.000 de români privesc pieziş această afacere. Motivul este simplu. Aceştia sunt actualii posesori de modele Daewoo, care nu ştiu de unde vor mai cumpăra piese de schimb şi unde îşi vor repara maşinile. Tocmai pentru a rezolva această problemă, preşedintele Ford Europa, John Fleming, a declarat că „trebuie renegociat contractul de furnizare de motoare şi subansambluri pentru Daewoo cu GM“. Chiar şi această „renegociere“ ne îndreptăţeşte să considerăm că afacerea este departe de a fi încheiată. n
În ultimii ani, vânzările celor două mărci au fost complet diferite. Daewoo a urcat pentru a avea de unde să pice, iar Ford a crescut lent şi sigur. În acest an, cele două tendinţe ar putea ajunge în acelaşi punct – 18.000 de unităţi.