Avansul pretului la petrol din ultima perioada are invinsi si invingatori, sectoare ale economiei afectate din plin si companii care au realizat profituri consistente. Sectorul auto este unul care a inergistrat scaderi, transporturile rutiere fiind primele afectate de preturile mai mari ale carburantilor. Transporturile aeriene sunt afectate din plin, unele companii inchizand oblonul. Fabricantii de autoturisme iau serios in calcul masinile cu consum redus drept o alternativa pentur viitor. Tran
Avansul pretului la petrol din ultima perioada are invinsi si invingatori, sectoare ale economiei afectate din plin si companii care au realizat profituri consistente. Sectorul auto este unul care a inergistrat scaderi, transporturile rutiere fiind primele afectate de preturile mai mari ale carburantilor. Transporturile aeriene sunt afectate din plin, unele companii inchizand oblonul. Fabricantii de autoturisme iau serios in calcul masinile cu consum redus drept o alternativa pentur viitor. Transporturile feroviare insa, se afla printre castigatorii cursei petrolului.
Compania germana de transporturi feroviare, Deutsche Bahn, a obtinut in primul semestru profituri cu 5,4% mai mari decat in perioada similara a anului trecut si cu mult peste asteptari. Veniturile nete au fost de 915 milioane euro, iar vanzarile au fost mai mari cu 8,2%. Numarul de pasageri a crescut cu 3%, in timp ce tonajul marfurilor transportate a crescut cu 26%. Iata ca avem aici si cheia. Plusul se datoreaza transportului de marfa. Prin definitie, acesta este mai profitabil decat transportul de calatori. In plus, soseaua a devenit mai scumpa, iar trenul este mai sigur, iar in Germania, mai rapid. Exista si un numar mic de calatori, care au lasat masina pentru tren. Trei procente nu inseamna mult, dar este un mugur de trend. Inainte de a emite orice concluzie, trebuie sa ne gandim ca este vorba despre caile ferate germane, nu de cele din Romania. Confortul din vagoanele de calatori este net superior, exactitatea aparaturii de ghidare este legendara, orarul este foarte incarcat iar trenurile vin la orele stabilite. In Romania, confortul este la anumite trenuri, nu te poti sui in primul care iti vine la indemana. Daca ne gandim la trenurile personale ne luam cu mainile de cap. Aparatura din teren este in multe cazuri invechita, putine traasee fiind modernizate la nivelul acestui secol. Mia mult, in vestul continentului trenurile sunt mult mai dese decat la noi, nefiind nevoie sa astepti prea mult timp daca ai pierdut o cursa.
Deutsche Bahn isis permite sa se si extinda, cumparand compania English, Welsh & Scottish Railway Holdings Ltd. si compania spaniola de logistica Transportes Ferroviarios Especiales SA in 2007, tintind si alte segmente din piata britanica, precum si extinderea in alte tari din UE, mai ales dupa liberalizrea la nivel unional a pietei, in 2010. Pana atunci, calatorii romani ai anului 2008 pot visa la cum vor putea circula peste doi ani si pe rute interne cu operatori straini.
Sursa: Deutsche Bahn AG