Traton, divizia de camioane comerciale a Volkswagen cumpărat restul de acțiuni la Navistar cu 3.7 miliarde de dolari și se impune pe piața americană.
Traton, divizia de camioane comerciale a grupului german Volkswagen AG, a acceptat să cumpere restul acţiunilor pe care încă nu le deţine la compania americană Navistar International, oferind 44,5 de dolari per titlu, sau 3,7 miliarde de dolari în numerar, transmit DPA şi Reuters.
În 2016, Volkswagen a achiziţionat o participaţie de 16,60% în producătorul american de camioane, iar în prezent deţine aproape 16,80%. Obiectivul celor două companii era să colaboreze în domeniul achiziţiilor şi al dezvoltării tehnologiei, pentru a-şi reduce anual costurile cu 200 de milioane de dolari. De asemenea, Volkswagen vrea să-şi extindă prezenţa pe piaţa camioanelor din America de Nord.
„Suntem încântaţi că am ajuns la un acord de principiu pentru această tranzacţie, după negocieri intense cu Navistar”, a afirmat Matthias Grundler, directorul general al Traton.
Separat, Navistar a informat că Board-ul său „este pregătit să meargă înainte” cu tranzacţia, iar acordul este sprijinit de cei mai mari acţionari ai săi, miliardarul Carl Icahn şi fondul speculativ MHR Fund Management.
Acordul vine după luni de negocieri şi evaluează întreaga companie Navistar la aproximativ 4,4 miliarde de dolari. În ianuarie, Traton a făcut o ofertă nesolicitată, de 35 dolari per titlu, sau 2,9 miliarde de dolari, pentru a achiziţiona participaţiilor deţinute de ceilalţi acţionari ai Navistar.
Producătorii de camioane din întreaga lume se confruntă cu dificultăţi din cauza costurilor ridicate pentru dezvoltarea noilor modele şi a scăderii activităţii în industrie. Ei sunt forţaţi să facă noi alianţe pentru a împărţi costurile. În 2017, Navistar şi VW au anunţat că vor colabora în vederea dezvoltării camioanelor electrice.
Traton include brandurile europene de camioane comerciale MAN, Scania şi Volkswagen.
Vânzările Volkswagen în Europa
Grupurile Renault (Franţa) şi Volkswagen AG (Germania) au raportat în septembrie creşteri ale vânzărilor de 8,1% şi, respectiv, 14,1%, în timp ce grupul francez PSA, compania americană Ford şi grupul german Daimler AG au înregistrat un declin al livrărilor de 14,1%, 4,5% şi, respectiv, 7,7%. Grupul PSA deţine brandurile Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall şi DS.