TravelBiz speră la o creştere a cifrei de afaceri de cel puţin 10%, în 2012

Primele nouă luni ale lui 2011 au adus agenţiei de turism TravelBiz o creştere de peste 20% a vânzărilor pe segmentul de turism corporate. Afacerile totale ale companiei ajung la 3,2 milioane de euro. Pentru 2012, Simona Veteleanu, directorul general al agenţiei, speră la o creştere a veniturilor de cel puţin 10%, „deşi semnalele contradictorii din piaţă fac dificilă o prognoză exactă”.

Segmentul corporate are o pondere de 80% în totalul cifrei de afaceri a companiei, iar creşterea înregistrată a venit în special din evenimentele de tip corporate organizate pentru firme.

„După o perioadă destul de dificilă din punct de vedere al vânzărilor pe segmentul corporate şi în ciuda semnalelor pesimiste din piaţă, ce preconizează o nouă criză, în acest an am înregistrat o creştere peste aşteptări pe acest tip de servicii”, declară Simona Veteleanu, director general TravelBiz, explicând că deşi companiile şi-au scăzut bugetele alocate pentru astfel de evenimente, numărul lor total a crescut. „Schimbarea cea mai importanta este aceea că în locul unor evenimente în locaţii mai îndepărtate şi cu o durată mai lungă, acum sunt preferate locaţiile din apropierea Bucureştiului, iar durata medie s-a redus la una-două zile”, susţine Simona Veteleanu.

Pe de altă parte, compania a înregistrat scădere de 5-10% pe segmentul de turism individual. „Aici, panica aşteptării unei noi crize şi efectele insecurităţii economice îşi fac mai bine simţită prezenţa. Tot mai multe persoane preferă să îşi amâne sau anuleze vacanţele sau să se îndrepte câtre variantele foarte ieftine, eventual pe cont propriu, chiar dacă această variantă expune turiştii la riscuri crescute”, motivează şefa TravelBiz.

Prin urmare, pentru pachetele de Revelion 2011, cererea a scăzut cu 20%-25%, comparativ cu anul trecut, atât pentru destinaţii interne cât şi externe. „Unele locaţii care în alţi ani aveau locurile epuizate în momentul ăsta, acum încă mai fac promoţii pentru ocuparea lor.
Va fi o creştere uşoară a cererii pe ultima sută de metri, pentru că deocamdată multă lume stă în expectativă şi aşteaptă ofertele speciale last minute”, continuă ea.

Mult mai căutate sunt pachetele pentru vacanţe de schi, mai ales în Austria. Pentru prima jumătate a lui ianuarie, agenîia a vândut cu 15-20% mai multe altfel de pachete în staţiuni austriece ca Isghl, Solden. Pe lângă Austria, căutate pentru vacanţele de schi de anul viitor mai sunt Bulgaria şi Slovacia.