Încheiat în luna octombrie 2014, contractul de reparație a podului Giurgiu – Ruse avea inițial o perioadă de finalizare de 16 luni. Prin urmare, lucrările trebuiau să se încheie, cel mai târziu, în martie 2016. Doar că, după cum susține Digi24, acestea nu doar că nu au fost realizate până în iunie ci, acum, necesită încă cinci luni. Iar motivul este cel puțin hilar: un tablier metalic acoperit cu o membrană hidroizolantă foarte rezistentă. Mai exact, după ce au lucrat 18 luni la pod, proiectanții și constructorii – Tecnic Consulting Engineering (România) și Collini Lavori S.p.A. (Italia) – au descoperit că au nevoie de un tablier de metal peste care trebuie așternut un strat de hidroizolație și apoi un strat de asfalt special care se toarnă la temperaturi de 230 de grade Celsius. Din acest motiv membrana hidroizolantă trebuie să fie foarte rezistentă. Și, culmea, abia în acest an au aflat constructorii că o astfel de membrană nu poate fi achiziționată decât din Germania, iar comanda durează.
Prin urmare, CNADNR menține restricțiile pentru trecerea podului – asta însemnând că se circulă alternativ pe o singură bandă – până pe 15 august, restul lucrărilor urmând să se desfășoare până în noiembrie fără a mai fi necesară blocarea traficului. Asta în cel mai bun caz. Până atunci, CNADNR recomandă punctele alternative de trecere a frontierei de la Calafat, Bechet, Zimnicea, Călărași, Negru Vodă, sau Vama Veche.