Nicu Ștefănuță a solicitat oficial Ministerului Fondurilor Europene să ofere clarificări cu privire la întârzierea acordării tichetelor educaționale în valoare de 500 lei destinate achiziționării de rechizite școlare, un sprijin vital pentru familiile cu copii înaintea noului an școlar.
Trebuie să primească 500 de lei direct pe card
Europarlamentarul independent Nicu Ștefănuță a adresat o solicitare Ministerului Fondurilor Europene în legătură cu întârzierea neacceptabilă în distribuirea tichetelor educaționale de 500 lei pentru câteva mii de familii.
Aceste tichete sunt destinate achiziționării de rechizite școlare și sunt finanțate prin fonduri europene.
Potrivit eurodeputatului, inițiativa are ca scop facilitarea accesului la educație, combaterea abandonului școlar și reducerea sărăciei.
Nicu Ștefănuță a menționat că, în ciuda faptului că anul școlar începe în septembrie, Ordonanța de urgență nr. 83/2023 privind unele măsuri pentru susținerea preșcolarilor și elevilor dezavantajați, care beneficiază de sprijin educațional prin tichete sociale pe suport electronic finanțate din fonduri externe nerambursabile, a fost adoptată cu întârziere în luna octombrie.
Potrivit acestuia, familiile au început să primească aceste tichete începând cu luna ianuarie a anului 2024.
”Deși anul școlar începe în septembrie, Ordonanța de urgență nr. 83/2023 privind unele măsuri pentru susţinerea preşcolarilor şi elevilor dezavantajaţi care beneficiază de sprijin educaţional pe bază de tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile, a fost adoptată cu multe întârziere în luna octombrie, familiile începând să primească aceste tichete începând cu luna ianuarie a anului 2024”, precizează Nicu Ştefănuţă.
Nicu Ștefănuță cere clarificări de la Ministerul Fondurilor Europene
Nicu Ștefănuță a menționat că Inspectoratul școlar din Arad a indicat Ministerului Fondurilor Europene că mai multe familii se confruntă cu întârzieri în primirea tichetelor educaționale, urmând să fie tipărită o nouă tranșă de astfel de tichete.
El a adăugat că, deși pe pagina ministerului există un număr de telefon dedicat pentru informarea publicului cu privire la implementarea acestor tichete, în practică, apelurile nu sunt niciodată răspunse.
”Inspectoratul şcolar din Arad spre exemplu, a arătat cu degetul către Ministerul Fondurilor Europene, spunând că mai multe familii se regăsesc în această situaţie şi că urmează să fie printate o nouă tranşă de tichete educaţionale.
Deşi există un număr de telefon pe pagina ministerului care ar trebui să ofere informaţii publicului despre implementarea acestor tichete, în realitate, nimeni nu răspunde la telefon, niciodată”, subliniază Ştefănuţă.
Nicu Ștefănuță, negociator al bugetului UE pentru 2023
În calitate de negociator al bugetului UE pentru anul 2023, Nicu Ștefănuță a exprimat preocuparea sa referitoare la întârzierile în distribuirea tichetelor educaționale finanțate cu fonduri europene către familiile nevoiașe.
El a declarat că a făcut această solicitare pentru a înțelege motivele întârzierilor și pentru a găsi soluții pentru anul școlar viitor.
Scopul său este ca toți copiii să primească aceste tichete înainte de începerea noului an școlar, astfel încât familiile să aibă resurse pentru achiziționarea de rechizite și pentru a preveni abandonul școlar din cauza sărăciei.
În plus, el a subliniat importanța nu doar a asistenței acordate, ci și a modului în care aceasta este implementată.
”În calitate de negociator al bugetului UE pentru anul 2023 am făcut această solicitare pentru a înţelege de ce la finalul anului şcolar încă există familii care nu beneficiază de acest ajutor finanţat cu bani europeni.
Mi-aş dori să găsim soluţii pentru anul şcolar următor, toţi copiii să primească aceste tichete educaţionale înainte de începutul anului şcolar, tocmai pentru ca programul să funcţioneze, familiile mai nevoiaşe să aibă cu ce să cumpere rechizite şi copilul să nu abandoneze şcoala din cauza sărăciei. Dincolo de ajutor, este important şi cum dai acest ajutor”, a mai declarat europarlamentarul independent.