Cea mai mare realizare a omului de afaceri Josef Goschy, în ultimii ani, a fost achiziționarea celor trei hoteluri din stațiunea Olimp: Amfiteatru, Belvedere și Panoramic, cu suma de 30 milioane de euro. Iar eșecul cel mai mare, spune Goschy, a fost tot din cauza celor trei hoteluri pe care trebuie să le vândă pentru a avea sumele necesare dezvoltării lanțului Unita Turism Holding. Cunsocut drept unul dintre cei mai importanți investitori în domeniul hotelier, omul de afaceri din Timișoara, aflat în „TOP 300 Capital, cei mai bogați români“, a fost foarte discret în ultimul timp, aparițiile sale în media fiind mai degrabă sporadice. A continuat să dezvolte Unita Turism Holding, unde deține 99,63% din acțiuni, ajungând în 2013 la un profit de 4,5 milioane de lei din activitatea de exploatare și la afaceri de 43 milioane de lei.

„Societatea a înregistrat anul trecut, la fel ca în 2012, pierdere, din cauza cheltuielilor financiare. Activul net a fost, anul trecut, de 411 milioane de lei, iar în 2012 a fost de 419 milioane de lei. Deci s-a menținut aproximativ același“, explică omul de afaceri. Cu o paranteză, gradul de ocupare al hotelurilor pe care le deține a fost de 40% în 2013.

Așadar, 2013 nu a fost un an neobișnuit din punctul de vedere al mișcărilor strategice. „S-au făcut investiții în hotelul Traian din Brăila, în hotelul Belvedere din Cluj-Napoca și în hotelurile Comandor, Amiral și Orfeu din Mamaia“, oferă omul de afaceri un amănunt. Cu mențiunea că Josef Goschy este printre puținii afaceriști din industria hotelieră care se pot lăuda cu o varietate de clasificări ale unităților, hotelurile Unita Turism fiind clasificate de la două la patru stele.

În 2012, omul de afaceri timișorean a vândut, cu 1,7 milioane de euro, hotelul Transilvania din Alba Iulia. După cum a declarat, lista sa de „bunuri de înstrăinat“ vizează și alte unități hoteliere. Josef Goschy a intrat în afacerile cu hoteluri în urmă cu aproape 12 ani, astăzi având un lanț de 24 de hoteluri în țară, cu 3.422 camere. El pariază în continuare pe industria hotelieră, chiar dacă are o bogată experiență și în alte domenii de business: a fost broker de asigurare în Germania, iar în 1990 a revenit în România, unde a început să investească în proprietăți imobiliare. În urmă cu doi ani, în încercarea de a vinde câteva dintre hotelurile sale, acesta a început să le promoveze în țări precum China sau Rusia, însă nu a existat interes, cu mici excepții.

Creștere pentru industria hotelieră

Un raport EY- Global Hospitality Insights Top Thoughts for 2014, arată că este de aşteptat ca activitatea de tranzacţionare şi de dezvoltare de noi proiecte în industria hotelieră globală să ia avânt în următoarele 12 luni, încurajată şi de investitorii în căutare de noi oportunităţi de investiţii în acest sector. „După ani buni de recuperare lentă şi bugete limitate de investiţii, sectorul hotelier global a dat dovadă de un apetit puternic pentru creştere în 2013, o tendinţă care va continua şi chiar se va intensifica în 2014“, reiese din acest raport. Iar cel mai important lucru, companiile hoteliere au acum acces la o mai mare varietate de credite şi surse de capital, provenind atât din zona publică, cât şi din cea privată, făcând posibilă continuarea creşterii. „Ne aşteptăm ca 2014 să fie un an de referinţă pentru industria hotelieră. EY anticipează pentru anul acesta o creştere a ratelor medii de închiriere şi a gradului de ocupare a camerelor în mai multe pieţe“, spunea Michael Fishbin, director global EY Hospitality.

 4,5 milioane de lei reprezintă profitul din activitatea de exploatare pentru Unita Turism Holding, anul trecut