Liderii comunitari și angajații locali din domeniul sănătății pot juca un rol-cheie în combaterea fricii și a dezinformării legate de vaccin. De asemenea, stimulentele oferite de state și angajatori ar putea contribui la intrarea scepticilor pe ușa centrelor locale de vaccinare.
Se estimează că 60-70% din populația lumii trebuie vaccinată împotriva COVID-19 pentru a obține imunitatea de turmă. Acest lucru face ca încercarea de a-i convinge pe cei care încă ezită sau resping vaccinurile să fie cea mai mare provocare de comunicare și de marketing. Experții propun trei metode pentru a combate ezitarea în fața vaccinurilor.
1. Sporirea cunoștințelor, astfel încăt să fie diminuată dezinformarea
Cercetările arată că un motiv major al celor care nu vor să se vaccineze este că inventarea și aprobarea vaccinului au fost făcute pe repede înainte, cu efecte secundare nedeclarate.
Acest lucru poate fi abordat de către liderii locali care se adresează proactiv și educă scepticii prin media, cum ar fi apelurile telefonice, poșta, televiziunea, panourile publicitare și canalele digitale.
De exemplu, o parohie din statul american Louisiana, a înrolat predicatori afro-americani și lideri locali pentru a telefona direct membrilor comunității lor. Acest lucru a dus la o creștere cu 9% a ratei de vaccinare într-o săptămână.
Formarea și finanțarea sunt necesare pentru a ajuta organizațiile medicale, de sănătate publică și non-profit să răspundă activ la dezinformare cu dovezi științifice.
2. Îmbunătățiți sentimentele
Cercetările arată că mulți dintre cei care nu au încredere în furnizorii medicali, liderii politici în cazul deciziilor medicale, sunt mai predispuși să se bazeze pe comunitățile lor pentru a avea o convingerea bazată pe emoții. O asistentă din Louisiana a aplicat o tactică foarte eficientă.
Ea și-a chemat pacienții care nu vor să se imunizeze pentru a le vorbi despre cum a fost o sceptică a vaccinului, dar s-a răzgândit după ce soțul ei a decedat din cauza COVID-19. O altă modalitate de a îmbunătăți sentimentele scepticilor este de a le arăta că au de pierdut atât pe plan social, cât și economic.
3. Facilitarea acțiunii
Pentru a ajunge la oameni care nu sunt convinși de vaccinare, va fi nevoie de tactici proactive. În primul rând, stimulentele financiare pot funcționa. Întreprinderile ar trebui să fie încurajate să contribuie, oferind cadouri, produse gratuite și câștiguri la loterie pentru cei care se vaccinează.