Cybersoft SRL era pina i aprilie anul acesta unul dintre exportatorii importanti de solutii IT pentru Internet, PC si UNIX. Cybersoft a fost ifiintata i 1996 de Cristian Lacatus, un tinar itreprinzator, pe vremea aceea student la facultatea de jurnalistica din orasul german Dortmund. Compania a necesitat o investitie initiala de 35.000 de marci germane, banii provenind dintr-un imprumut la o banca germana. Timp de doi ani, Cristian Lacatus a fost nevoit sa sustina financiar firma, cu bani din buzunarul propriu. La vremea respectiva Cybersoft avea sase angajati, iar Cristian Lacatus muncea si ca traducator. Abia la sfirsitul lui 1998 Cybersoft a devenit rentabila, dupa trei ani de activitate, avind lansate pe piata germana peste 30 de programe pentru publicul larg. Acestea erau editoare pentru carti de vizita, aplicatii pentru planning familial, programe multimedia pentru ivatarea limbilor europene plecind de la limba germana si alte produse de acest gen.
La iceputul lui 1999 devenise clara tendinta dezagregarii pietei pentru software off-line sub presiunea revolutiei Internet. Acesta a fost momentul i care Cristian Lacatus a decis sa-si retraga compania de pe piata editurilor software, pentru a ataca i forta piata solutiilor Internet. Decizia luata s-a dovedit a fi de bun augur, astfel icit i 1999 cifra de afaceri a companiei Cybersoft ajunsese la 1.532.517 mii de lei, din care 98% de pe urma aplicatiilor dezvoltate pentru Internet, numarul angajatilor companiei ajungind la 20.
De la ifiintarea firmei Cybersoft, Lacatus a primit i fiecare an, i medie, cite doua oferte de preluare sau cumparare din partea diversilor parteneri de afaceri. Acestia erau atrasi atit de potentialul uman deosebit al companiei, cit si de pretul extrem de mic al miinii de lucru pentru informatica i Rominia. „Am refuzat de fiecare data ofertele, pentru ca nu am urmarit, prin crearea Cybersoft, sa ma imbogatesc vinzind ieftin munca depusa de colegii mei, pe bani buni pentru mine, ci realizarea unui centru de profit IT i Rominia”, ne spune Cristian Lacatus.
insa o firma de dezvoltare de software nu poate rezista i ziua de astazi la infinit fara un partener puternic pe piata globalizata, pentru ca are loc un proces foarte brutal de racolare a specialistilor, i fata caruia nu se poate rezista i conditiile actuale economice din Rominia.
Asa ca, la iceputul anului 2000, Lacatus s-a hotarit sa accepte una dintre cele doua oferte de preluare primite din partea a doi parteneri germani. „Pentru ca ne-a oferit accesul la o baza de comenzi de foarte buna calitate, precum si perspective demne pentru angajatii nostri, am acceptat oferta companiei Phenomedia AG, care s-a dovedit a fi mai buna decit cea lansata de alt partener major al nostru, Kabel New Media AG”, mai spune Lacatus.
Astfel, i urma unui schimb de actiuni i valoare de un milion de dolari, Cybersoft SRL a devenit Phenomedia Rominia, contractul de fuziune semnindu-se i aprilie 2000.
Concernul Phenomedia AG este un nume important, pe piata de software de divertisment care valoreaza astazi la bursa germana Neuer Markt 210 milioane euro, fiind organizata ca holding compus din 16 firme satelit. Acestea sunt companii din Germania, Elvetia, Anglia, Rominia, India si SUA.
De la sfirsitul lui 1999, echipa de graficieni si programatori de la Cybersoft a contribuit la realizarea jocului Moorhuhn, care a fost cel mai mare succes de public din istorie al unei aplicatii bazate pe Internet. Creat pentru cunoscuta firma producatoare de whisky Johnnie Walker ca joc promotional, Moorhuhn 1 s-a bucurat de o enorma popularitate i rindul vorbitorilor de limba germana, iregistrind peste 100.000 de copieri pe zi si 14,7 milioane de utilizatori socotiti de la lansare. Succesul versiunii 1.0 a determinat lansarea Moorhuhn 2.0, care i doar cinci zile de la lansare a fost copiat de peste cinci milioane de utilizatori, cauzind primul ambuteiaj major de pe Internetul german de la formarea sa.
Bogdan Lazar este
„taticul” lui Moorhuhn
Phenomedia Rominia are i prezent 33 de angajati, dintre care 12 sunt programatori, sase designeri 3D, restul personalului fiind de asemenea implicat i dezvoltarea de produse software. Pina i prezent, Phenomedia Rominia a realizat integral caracterul 3D Moorhuhn, versiunea a doua si varianta on-line a jocului, Bogdan Lazar, graficianul Phenomedia Rominia, fiind creatorul personajului principal al jocului.
in afara de acest mare succes de piata, Phenomedia Rominia produce, pe banda rulanta pentru Phenomedia AG, jocuri promotionale si solutii pentru Internet. Componentele pentru jocurile promotionale si portalurile internet aferente „Kick out Polio”, pentru UNICEF (joc promotional folosit i campania internationala de combatere a poliomielitei), „Save the Cows”, pentru Asociatia de lapte Bavaria, „Pinky Piggies”, pentru compania producatoare de dulciuri Ferrero, „Fotbal Punisher”, creat i timpul Campionatului European de Fotbal sunt doar citeva dintre produsele IT made in Romania de mare succes i toata lumea. Phenomedia Rominia a realizat, de la iceputul anului si pina la sfirsitul lui septembrie 2000, o cifra de afaceri de 3,2 miliarde de lei. Desi i primii ani de activitate Cybersoft, devenita Phenomedia Rominia, lucra i majoritate pentru clienti straini, anul acesta au iceput sa apara si comenzi rominesti.
Firma isi propune sa cistige un segment important din piata romineasca, i special i zona software-ului interactiv.
Serviciile Phenomedia dedicate pietei rominesti sunt grupate sub brandul Luna Tech Informatics, care functioneaza ca o agentie de publicitate interactiva. Pina i prezent, Luna Tech a realizat jocuri interactive si site-uri aferente pentru Bestfoods si Unilever. Ca planuri de viitor, Cristian Lacatus isi propune sa patrunda si pe piata de programe de calculator pentru televiziunea interactiva. Phenomedia Rominia dezvolta deja o serie de jocuri interactive pentru televiziunea germana SAT 1 – Cherry Pit, Skating, FlatTyre, Surfing. Acestea sunt utilizate i preselectiile show-ului de televiziune „Ora adevarului”.
„Televiziunea interactiva reprezinta viitorul jocurilor on-line”, spune Cristian Lacatus.
Trei miliarde de lei pe an din jocuri publicitare
23 noiembrie 2000, 12:00
Ultima modificare în 23 noiembrie 2000, 14:00
Cybersoft SRL era pina i aprilie anul acesta unul dintre exportatorii importanti de solutii IT pentru Internet, PC si UNIX. Cybersoft a fost ifiintata i 1996 de Cristian Lacatus, un tinar itreprinzator, pe vremea aceea student la facultatea de jurnalistica din orasul german Dortmund. Compania a necesitat o investitie initiala de 35.000 de marci germane, banii provenind dintr-un imprumut la o banca germana. Timp de doi ani, Cristian Lacatus a fost nevoit sa sustina financiar firma, cu bani din bu
Etichete: arhiva,
cristian,
Cristian Lacatus,
cybersoft,
gold standard,
internet,
lacatus,
phenomedia,
Phenomedia Rominia
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook