„Trei minute de cumpărături gratuite” – ultima găselniță de marketing a celor de la Lidl

Retailerul german Lidl deschide, azi, un nou magazin în București, în sectorul 2 - strada Ziduri între Vii 24, și lansează și un concurs: între 20 și 26 februarie, toți clienții al căror bon de casă depășește valoarea de 100 de lei intră într-o cursa contra cronometru de 3 minute în care câștigătorul va pleca acasă cu tot ceea ce reușește să pună în coș, fără să plătească nimic.

Cu ultima găselniță de marketing, retailerul încearcă să învioreze vânzările. Reţeaua sa din România numără 136 de magazine. Lidl continuă investiţiile în țară și pe credit: discounterul german împrumută 50 de milioane de euro de la International Finance Corporation (IFC), divizia de investiţii private a Băncii Mondiale, pentru a investi în deschiderea a încă 50 de magazine; investiţia medie într-un magazin este de circa un milion de euro.

Retailerul a anunţat că are în plan să încheie 2012 cu o rețea de 200 de magazine. Pentru Lidl, „interesante“ sunt acum și oraşele cu peste 30.000 de locuitori. Magazinele lanţului german de tip discount au în rafturi circa 1.200 de produse, 80% dintre ele fiind mărci proprii. Printre cei care fabrică produse care sunt comercializate sub mărcile Lidl se numără Albalact, Vel Pitar şi Cris Tim; de altfel, două treimi din mărfurile vândute în magazinele Lidl sunt produse in România.

Parte a grupului Lidl&Schwarz, care deține cea mai mare rețea de magazine de tip discount din Europa, peste 9.000 –, Lidl a rebranduit toate cele 107 magazine preluate, în 2010, de la Plus și a deschis, într-o singură zi – 6 octombrie 2011, 11 magazine noi în România.

Lidl România a înregistrat, în 2010, o cifră de afaceri de 1,45 miliarde de lei, în creştere cu 11% faţă de 2009.