"Pe lângă Lufthansa, suntem în contact cu alte două societăţi interesate care activează în sectorul transportului aerian", a declarat Thomas Winkelmann într-un interviu publicat joi în cotidianul Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), fără a dezvălui însă identitatea acestor firme. 

În mass media din Germania sunt vehiculate numele companiilor Easyjet şi Condor, această din urmă aparţinând grupului britanic din domeniul turismului, Thomas Cook. 

Potrivit FAZ, Thomas Winkelmann, numit la conducerea celei de-a doua companii aeriene germane în urmă cu doar o lună, vrea să ajungă la un acord cu posibilii pretendenţi până la finele lunii septembrie. 

Toate companiile cu care Air Berlin este în contact de mai multe săptămâni, adică înainte de declararea insolvenţei, sunt "serioase din punct de vedere financiar şi suficient de mari pentru a oferi Air Berlin un viitor sigur şi, de asemenea, sunt interesate de continuarea operaţiunilor din Germania", a explicat Winkelmann. 

La rândul său, un oficial guvernamental german a cerut echipei de conducere de la Air Berlin să ajungă rapid la un acord de vânzare a activelor cu alte companii aeriene. "Toate părţile sunt chemate să negocieze rapid, dar responsabil", a spus adjunctul ministrului german al Economiei, Matthias Machnig. 

Pe de altă parte, Thomas Winkelmann s-a declarat încrezător cu privire la viitorul celor aproximativ 8.000 de angajaţi ai Air Berlin. "Cred că voi puteam să îmi ating obiectivul, în pofida procedurii de insolvenţă, şi să garantez o mare parte din locurile de muncă", a apreciat Winkelmann pentru Die Zeit. 

În schimb, FAZ susţine că la o reuniune a angajaţilor Air Berlin, Thomas Winkelmann a avertizat că nu vor putea fi salvate toate locurile de muncă în urma acordurilor care sunt discutate cu companiile interesate de preluare. 

După ce principalul său acţionar, compania Etihad Airways din Abu Dhabi, a încetat să îi mai acorde sprijin financiar, Air Berlin a anunţat marţi că va demara o procedură de insolvenţă, dar a subliniat că zborurile sale vor continua graţie unui credit punte în valoare de 150 de milioane de euro oferit de guvernul german. La rândul său, Lufthansa, cel mai mare operator aerian din Germania, a anunţat că poartă discuţii cu Air Berlin pentru preluarea unor părţi din operaţiunile sale. 

În replică, directorul general al Ryanair consideră că planurile Lufthansa de preluare a unor părţi din rivala Air Berlin, aflată în insolvenţă, reprezintă "o conspiraţie" menită să oprească expansiunea companiei aeriene irlandeze.

AGERPRES