Cu o audienta medie de 16,28% inregistrata in intervalul orar 22.00 – 05.00, Pro TV a castigat batalia Revelionului 2000 in Capitala. Puternicul sau rival, Antena 1, care in ultimele doua luni ale anului trecut i-a dat destule dureri de cap, a reusit sa atinga, conform sondajului de audienta realizat prin metoda electronica (peoplemeter) de catre compania AGB Data Research, o audienta medie de 12,28%.
Aceste audiente au fost calculate ca medie a audientelor pe fiecare minut din intervalul orar amintit. Pe locul trei in acest clasament al onoarei s-a plasat TV Romania 1, cu o audienta de 10,7%. De fapt, doar aceste trei posturi au contat in istoria televiziunii din noaptea respectiva. Astfel asezate cotele de audienta pe podium, se poate spune ca, in sfarsit, Pro TV si-a luat revansa in Bucuresti in fata Antenei 1. (Nu avem la dispozitie datele de audienta in mediul urban, acestea fiind prelucrate mai tarziu, dar e riscant sa avansam ideea ca s-ar pastra aceeasi ierarhie.) Pro TV si-a luat o binemeritata revansa, cheltuind dupa evaluariile noastre peste 300.000 de dolari in producerea acestor programe. Este o revansa a unui orgoliu ranit, daca amintim ca ultimele trei revelioane au fost castigate de Antena 1.
Caderea Ingerului
a ridicat audienta Pro TV
Fireste, cotele de audienta pomenite mai sus dau o imagine globala. Diagrama audientelor pe sferturi de ora arata ca lupta pentru intaietate a fost stransa intre cele trei televiziuni pana in jurul orei 24. Pana la ora 22, Antena 1 conducea detasat in Bucuresti. In ultimul sfert de ora al anului 1999, Pro TV a avut un salt fulgerator de la 17,50% la 21,3%, in timp ce Antena 1 a cazut de la 17,4% la 14,2%. Acesta a fost momentul cheie al bataliei, hotaratoare fiind transmisiunea live a showului din Piata Universitatii. Paradoxal, caderea „Ingerului mileniului” a condus la cresterea audientei Pro TV. De la aceasta ora, programele postului din strada Pache Protopopescu au patinat cu siguranta pe curbele superioare de audienta pana spre prima dimineata a anului 2000. Aceeasi diagrama arata ca bucurestenii nu s-au ingramadit sa vizioneze programele TV Romania 1. Desi comportamentul telespectatorilor este diferit in timpul Revelionului fata de cel inregistrat in timpul unei perioade obisnuite, bucurestenii s-au comportat normal fata de pricipalul post al Societatii Romane de Televiziune. Chiar daca TV Romania 1 s-a plasat in coasta Antenei 1, fara sa obtina varfuri spectaculoase de audienta, credem ca adaptarea retetei de succes „Surprize, surprize” in noaptea Revelionului a fost o formula comoda pentru producatori si o greseala tactica. Socoteala (audienta) din timpul anului nu s-a potrivit cu cea a Revelionului.
TV Romania 1 se poate consola cu succesul audientei in randul bucurestenilor cu varste de peste 45 de ani. In aceasta grupa de varsta, postul a inregistrat o audienta medie de 15,22%, in timp ce Pro TV a avut 13,04%, iar Antena 1 s-a bucurat de o audienta 14,55%. Telespectatorii cu varste inaintate continua sa ramana nucleul dur al TV Romania 1, chiar si la cumpana anilor.
Ce reprezinta aceste curbe de audienta pentru posturile de televiziune? Problema financiara nu se pune, pentru ca e greu de crezut ca programele speciale de revelion sunt o afacere profitabila.
Audientele inregistrate in aceasta noapte contribuie la consolidarea imaginii postului respectiv atat in fata telespectatorilor, cat si fata de industria publicitatii. Cotele de audienta, asa cum se prezinta la Revelionul 2000, nu vor influenta deciziile clientiilor care intentioneaza sa cumpere spatii publicitare de la televiziuni, in urmatoarele doua trei luni. Daca diferentele intre competitori ar fi fost foarte mari sau daca TV Romania 1 ar fi produs „o surpriza”, de abia atunci ne-am fi asteptat la o schimbare pe piata vanzarilor de publicitate tv. Asadar, audientele revelionului au o valoare simbolica – ele slefuiesc blazonul – si mai putin o valoare pecuniara. Nu incercam sa spulberam emotiiile acestei nopti speciale, dar o cota de audienta mare inregistrata la un revelion ramane doar o cifra rece in mapa de prezentare a televiziunii, printre alte cifre.
Trei televiziuni si-au disputat Revelionul mileniului

13 ianuarie 2000, 12:00
Ultima modificare în 13 ianuarie 2000, 14:00
Cu o audienta medie de 16,28% inregistrata in intervalul orar 22.00 - 05.00, Pro TV a castigat batalia Revelionului 2000 in Capitala. Puternicul sau rival, Antena 1, care in ultimele doua luni ale anului trecut i-a dat destule dureri de cap, a reusit sa atinga, conform sondajului de audienta realizat prin metoda electronica (peoplemeter) de catre compania AGB Data Research, o audienta medie de 12,28%. Aceste audiente au fost calculate ca medie a audientelor pe fiecare minut din intervalul orar
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook