Marketingul online nu mai poate fi ignorat de nicio companie care are nevoie de promovare, iar acest lucru se observă în creșterea constantă a cererii pentru servicii online și prin preferința pentru strategii pe termen lung în detrimentul campaniilor punctuale.
Companiile au renunțat la marcare unor evenimente punctuale în marketingul online și se îndreaptă către strategii pe termen lung, după cum reiese din datele Zitec, producător de produse și aplicații software care are și un departament de performance marketing.
Departament care a înregistrat în fiecare lună o creștere de cel puțin 20% a cifrei de afaceri, comparativ cu luna similară a anului trecut.Oficialii companiie observă și o cerere a nivelului de know-how pentru acest tip de servicii.
„În continuare facem foarte mult training cu clienții nostri și încercăm să ridicăm nivelul cunoștintelor tehnice. Această abordare ne ajută mult în retenția clienților, dar se văd rezultate pozitive și în ceea ce privește deschiderea clientului către o abordare integrată a strategiei la nivel de canale. Am reușit să mutăm discuția de la management de campanii PPC sau acțiuni SEO la strategia online prin care reușim să ne atingem obiectivele de business, indiferent de mixul de canale și mesajul pe care dorim să îl transmitem”, spune Ioana Slobozianu, Head of Online Marketing, Zitec.
„Practic, funcționăm ca un departament de marketing al clienților noștri, ceea ce înseamnă că ne integrăm în strategia lor pe termen lung. Majoritatea campaniilor sunt recurente și avem pentru fiecare client între 3 și 20 de astfel de campanii, care se autosusțin din vânzări”, punctează Ioana Slobozianu.
Când vorbesc de campanii de marketing online, unii antreprenori tind să fie rezervați, gândindu-se că bugetul ar trebui să fie destul de ridicat, pentru ca rezultatele să fie vizibile.
Totuși, această abordare poate fi înșelătoare:
„În cazul campaniilor de performance marketing mi se pare important să urmărești un echilibru între investiție și return. Atât timp cât ROI-ul este pozitiv, nu ar trebui să existe blocaje la nivel de buget investit. Clienții care înteleg acest lucru ajung în scurt timp la break-even, ceea ce înseamnă că bugetul se autosusține din rezultate”, explică Ioana Slobozianu.
În ceea ce privește profilul de business pentru care o campanie de performance marketing ar fi benefică, oficialul Zitec consideră că atât timp cât există interes pentru produsele și serviciile tale online, poți derula o astfel de campanie. Însă este important să poți măsura în timp real rezultatele, pentru a putea optimiza campaniile.
„Există și cazuri speciale, cum ar fi business-urile în care utilizatorii evită conversia online și trec direct în offline. Utilizatorul sună direct la numărul de pe site, merge în showroom, preferă să meargă direct în restaurant, fără să treacă printr-un proces de rezervare sau să folosească un cupon, să completeze un formular sau să treacă prin procesul de check-out. În aceste cazuri, lucrăm în strâns parteneriat cu clienții noștri pentru a obține indicatorii de performanță din realitatea offline și pentru a optimiza campaniile. Rezultatele ajung să fie înzecite”, menționează Ioana Slobozianu.
În primul semestru al anului, ponderea serviciilor de performance marketing în cifra de afaceri a Zitec este de 15%, fiind în creștere cu 35% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru anul viitor, compania și-a propus o creștere cu două cifre procentuale pe acest segment de business.
”Ne ajută foarte mult și faptul că putem furniza servicii end-to-end și că aproximativ jumătate din portofoliul nostru de clienți solicită un pachet de servicii Zitec în care includem mai multe soluții – de la dezvoltare website și webdesign, la aplicatii mobile și hosting în cloud”, subliniază Ioana Slobozianu.