Un studiu al companiilor Merill Lynch şi Capgemini estimează că numărul celor care au o avere mai mare de un milion de dolari a depăşit cifra de 8,5 milioane. Normal, printre ei se află şi câteva mii de români. Pentru aceştia, luxul este ceva firesc. Ştiu să se respecte, le place să se răsfeţe. Au învăţat că dacă vor să aibă ce este mai bun, banii nu contează. Cel mai bun exemplu este succesul pe care l-a avut Luxury Show, copia românească a mult mai celebrului târ
Un studiu al companiilor Merill Lynch şi Capgemini estimează că numărul celor care au o avere mai mare de un milion de dolari a depăşit cifra de 8,5 milioane. Normal, printre ei se află şi câteva mii de români. Pentru aceştia, luxul este ceva firesc. Ştiu să se respecte, le place să se răsfeţe. Au învăţat că dacă vor să aibă ce este mai bun, banii nu contează.
Cel mai bun exemplu este succesul pe care l-a avut Luxury Show, copia românească a mult mai celebrului târg pentru milionari de la Amsterdam. Maşinile de lux s-au vândut cel mai bine. Recordul a fost deţinut de o firmă care, în primele trei zile ale târgului, a vândut automobile în valoare de 1.200.000 de euro. Cel mai valoros exponat, iahtul de peste un milion de euro, a fost cumpărat încă din primele ore. Parchetul poleit cu aur, mobila de bucătărie din mahon, dar şi placajele din lemn de nuc au fost de asemenea la mare căutare, la fel ca şi ceasurile de marcă şi bijuteriile cu pietre preţioase.
Adevărul este că nu am fi avut nevoie de un asemenea târg pentru a ne da seama ce gusturi au cei cu bani. În 2006, la „Capital TV“ am putut afla unde pleacă în vacanţă, ce cadouri fac, cum şi de unde se îmbracă şi ce parfumuri preferă bogaţii României. Însă, poate cel mai important, am aflat cât îi costă toate acestea.
Dar, am mai descoperit ceva. Aceleaşi lucruri şi le doresc şi cei săraci. Nu există om care să nu se fi gândit, măcar o dată, ce ar face dacă ar deveni, peste noapte, milionar în dolari. Un studiu Brand Behavior a adus în atenţie nişte ipoteze interesante. 27% din români ar împărţi banii cu familia, 25% i-ar investi, 20% i-ar împărţi cu săracii, iar 17% i-ar cheltui pentru ei. Asta susţin că ar face. Dar, dacă am continua cu întrebările, am putea vedea că o maşină bună şi o vilă la mare sau la munte sunt în capul oricărei liste a preferinţelor. Care ar putea fi concluzia? Românii au aceleaşi gusturi, fie că au bani, fie că sunt săraci lipiţi pământului.
Sâmbătă, de la ora 13.15, vedem la „Capital TV“ care au fost trendurile lui 2006. Atât pentru bogaţi, cât şi pentru săraci.