Trendyol a intrat oficial în România
Președintele Trendyol Group, Çağlayan Çetin, va vizita România în această lună pentru a oferi detalii suplimentare despre strategia și planurile retailerului în țara noastră.
În plus, Trendyol a început în acest an expansiunea simultană în alte patru piețe europene: Grecia, Ungaria și Cehia, consolidându-și astfel prezența în regiune și extinzându-și rețeaua de operațiuni internaționale.
„Vom începe cu România, Grecia, Ungaria și Cehia, iar în perioada următoare vom crește numărul de țări de pe piață”, a declarat directorul general al grupului Trendyol, Erdem Inan.
Erdem Inan a explicat că principalul obiectiv al companiei este să faciliteze extinderea vânzărilor pentru cei 300.000 de vânzători ai săi în regiuni importante, inclusiv Europa, Orientul Mijlociu și țările din Golf.
Inan a subliniat că abordarea calitativă a Trendyol, standardele ridicate ale produselor sale și strategia de poziționare a mărcii sunt factori esențiali care contribuie la crearea unui potențial semnificativ pentru expansiunea internațională.
Erdem Inan a subliniat avantajele importante pe care le oferă această regiune, având în vedere că accesul din Turcia se poate face într-un interval de timp scurt și cu costuri reduse. Aceste condiții favorabile permit Trendyol să valorifice oportunitățile existente și să faciliteze exportul electronic al produselor turcești pe piețele internaționale.
Prin utilizarea acestor avantaje, Trendyol își propune să sprijine și să stimuleze exportul produselor turcești, contribuind astfel la expansiunea internațională a producătorilor din Turcia.
Compania se va extinde și în Polonia, Slovacia și Bulgaria
Inan a adăugat că, după ce activitățile în piețele prioritare vor atinge un anumit nivel de maturitate, Trendyol intenționează să se extindă și pe piețele din Polonia, Slovacia și Bulgaria.
„Ne propunem să ajungem la 2 milioane de clienți activi și să depășim 4 milioane de comenzi pe piața est-europeană până la sfârșitul anului 2024, plănuind să atingem un volum comercial de 350 de milioane de dolari”, spune Erdem Inan, șeful Trendyol.
Inan a evidențiat, de asemenea, angajamentul lor de a sprijini obiectivul Ministerului Comerțului de a crește ponderea exporturilor electronice la 10% din totalul exporturilor Turciei. El a subliniat că își propun să finalizeze operațiunile internaționale în 2023 având aproximativ 3 milioane de clienți și 12 milioane de comenzi.
Împărtășind că expansiunea internațională reprezintă o prioritate în strategia lor pe termen lung, a menționat că Germania a fost prima lor destinație, iar obiectivele pe piața germană au fost depășite, ajungând la peste un milion de clienți într-un interval de peste un an.
Trendyol, o platformă de comerț online înființată în 2010 de Demet Suzan Mutlu în Turcia, a obținut statutul de „decacorn” în 2021, ceea ce înseamnă că a atins o valoare estimată de cel puțin 10 miliarde de dolari ca urmare a unor investiții realizate înainte de listarea la bursă.
Grupul chinez Alibaba deține o participație de 76,1% în Trendyol, achiziționând un pachet de acțiuni în 2018.