Trenurile parcurg distanţa București – Constanța sub două ore din vara acestui an

Lucrările de reabilitare a podurilor Dunărene, care asigură legătura feroviară între Bucureşti şi Constanţa, se vor finaliza în vara acestui an.

CFR SA anunţă că reabilitarea podurile Dunărene este finalizată în proporţie de aproximativ 85%. Conform datelor CFR SA, Podul Borcea, este finalizat în proporţie de 92% iar pentru Podul de la Cernavodă,sunt 70% din lucrările de reabilitare finalizate. După finalizarea lucrărilor de reabilirare,viteza de circulatie va fi de 100 km/h pe podurile Dunărene. În prezent, viteza medie de circulaţie a trenurilor este de circa 50 km/h.
“Obiectivele investiţiei pentru creşterea vitezei de circulaţie şi sporirea gradului de siguranţă sunt:
– reabilitarea terasamentelor, a suprastructurii c[ii ferate, a suprastructurilor şi infrastructurilor podurilor vechi (Saligny);
– instalare sistem supraveghere video;
– instalare sistem semnalizare fluvial;
– reabilitare instalaţii SCB,TTR,ELF;
– consolidarea tablierelor aferente viaductelor podurilor noi;
– refacerea sistemului de prindere a căii pe podurile noi;
– sablarea şi revopsirea podurilor noi;
– reparaţii la infrastructurile podurilor noi;
– refacere instalaţii de iluminat în casetele tablierelor la podurile noi;
– refacerea sistemului de ventilaţie în casetele podurilor noi”
Sursa: CFR SA

Podul Borcea are o lungime de circa 970 m, un viaduct de acces dinspre Feteşti cu 3 deschideri şi un viaduct de acces spre Ovidiu cu 8 deschideri
Pod Cernavodă are o lungime de circa 1600 m, un viaduct de acces dinspre H.m. Dunărea cu 17 deschideri şi un viaduct de acces spre Cernavodă cu o deschidere de 68,50 m.
Lucrările de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre – km 152+149 si km 165+817, linia CF Bucureşti –Constanta, costă 122,63 milioane lei şi sunt executate de Asocierea Arcada Company – SC Metabet C.F. – Compania Construcții Feroviare.