Descoperire incredibilă. Great Western Railway a realizat o performanță impresionantă care poate duce Regatul Unit pe drumul dorit, cu un aer mai curat, fără a sacrifica funcționalitatea sau confortul.
Descoperire incredibilă. Trenul cu baterii Clasa 230 a parcurs o distanță record, de peste 135 km
Descoperire incredibilă. Anul acesta, in februarie, compania britanică de exploatare a trenurilor, cunoscută sub numele de GWR, a anunțat că trenul său cu baterii Clasa 230 a parcurs o distanță record, de peste 135 km, fără a fi nevoie de reîncărcare. Inginerii cred că trenul ar fi putut merge chiar și mai departe, deoarece doar 45% din capacitatea bateriei a fost folosită pe cei 135 de km.
”Am fost încântați de modul în care a funcționat trenul cu baterii în timpul seriei de teste. De fapt, este corect să spunem că a depășit așteptările echipei de ingineri”, a declarat șeful echupei de ingineri de la GWR, dr. Simon Green. „Atingerea acestor distanțe ne oferă o încredere foarte mare, pe măsură ce avansăm cu această tehnologie”, a menționat el, potrivit Thecooldown.
„De asemenea, este de remarcat faptul că, în atingerea celor peste 135 de km, trenul a funcționat într-un mediu real, la viteze de până la 60 de km/h, oprindu-se și pornind pe o rută deluroasă, cu modificări de altitudine de până la 200 de metri”.
Soluția Regatului Unit pentru eliminarea treptată a trenurilor pe motorină
Inginerii britanici speră că trenul alimentat complet de baterii va face parte din soluția Regatului Unit pentru eliminarea treptată a trenurilor pe motorină până în 2040 și reducerea semnificativă a poluării cu carbon până în 2050.
Planurile unor trenuri alimentate cu baterii în Regatul Unit au intrat în linie dreaptă în anul 2022, când GWR a semnat un acord cu producătorul Vivarail. Operatorul feroviar a finalizat apoi o achiziție de proprietate intelectuală, stocuri și echipamente de la Vivarail, în februarie 2023, în timp ce își continua dezvoltarea bateriei cu încărcare rapidă.
”Pe măsură ce trenul se deplasează, bateria „se încarcă singură, la fiecare întoarcere”, a detaliat directorul general al GWR, Mark Hopwood.
Transportul public este deja o modalitate mai rentabilă și mai ecologică de a ne deplasa atunci când mersul pe jos sau pe bicicletă nu sunt o opțiune, dar unele trenuri poluează mai mult decât altele.
De exemplu, trenurile de mare viteză funcționează cu energie electrică, dar poluarea rămâne, dacă trenul preia energie dintr-o rețea dependentă de energia murdară.
Multe trenuri hibrid-electrice se bazează pe generatoare diesel, în timp ce altele pot extrage energie de la liniile electrice aeriene.
În timp ce ultima opțiune poate oferi posibilitatea de a extrage energie din turbinele eoliene, care generează energie curată, un avantaj al modelului Clasa 230 este că nu e nevoie de astfel de linii.
Liniile electrice aeriene pot deteriora peisajele. În plus, sunt costisitoare și necesită mai mult timp de instalat.
Trenul alimentat de baterii va putea în cele din urmă să parcurgă 3.200 de km pe 80 de linii
GWR a dezvăluit că și-a încărcat trenul timp de 3,5 minute, înainte de a-și relua călătoria pe faimoasa linie de ramificație Greenford.
De asemenea, a efectuat teste pe alte linii din Valea Tamisei, care ar putea elimina poluarea cu carbon.
Compania speră că trenul alimentat de baterii va putea, în cele din urmă, să parcurgă 3.200 de km pe 80 de linii.
Tehnologia FastCharge de la GWR a fost concepută pentru a rezolva problema furnizării trenurilor fiabile, numai cu baterie, capabile să îndeplinească serviciile de orar pe liniile secundare. Se vrea eliminarea utilizării tracțiunii diesel și îndeplinirea obiectivului guvernului de a atinge emisiile nete de carbon zero până în 2050.
„Vrem ca GWR să fie în fruntea angajamentului căilor ferate de a elimina treptat transportul pe calea ferată numai cu trenuri pe motorină. Acest lucru demonstrează că ne punem clienții în centrul a tot ceea ce facem”, a spus Hopwood într-un comunicat de presă.