Trenuri de mare viteză în România! Acestea vor circula pe 10 rute electrificate și vor putea atinge o viteză de 60 km/h.

„Prin semnarea astăzi a 3 contracte, în valoare totală de 3,02 miliarde de lei, achiziționăm încă 62 de trenuri electrice noi”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.

Trenurile sunt destinate îmbunătățirii serviciilor de transport călători de scurt parcurs în România, a mai precizat ministrul Transporturilor.

România va avea 62 de trenuri de mare viteză noi

Noile trenuri de mare viteză vor circula pe 10 rute electrificate și vor deservi mai multe centre urbane mari din toate regiunile României: Constanța, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași, Suceava, Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj Napoca, Arad, Timișoara și Reșița, la care se adaugă Municipiul București.

Sorin Grindeanu a mai menționat că trenurile sunt achiziționate de la compania poloneză PESA. Acestea au o capacitate de transport de 224 de locuri și facilități pentru persoane cu mobilitate redusă (locuri și toalete speciale).

Trenurile vor putea circula cu o viteză maximă 160 km/h. De asemenea, sunt dotate cu sisteme digitale de informare a călătorilor, prize pentru încarcare, porturi USB, WiFi, a precizat ministrul.

Potrivit lui, livrarea trenurilor se va face într-un interval cuprins între 24 luni (prima rama) și 36 luni (ultima ramă), începând din 2026.

  • Lotul 1 (20 de trenuri): valoare de 960 milioane de lei.
  • Lotul 2 (23 de trenuri): valoare de 1,13 miliarde lei.
  • Lotul 3 (19 trenuri): valoare de 931 milioane de lei.

Achiziționarea acestor trenuri este finanțată prin Fondul European de Modernizare (în urma unui proiect coordonat de Ministerul Transporturilor în vara anului trecut), a mai arătat Sorin Grindeanu. Acest lucru ce face posibil ca ARF să utilizeze fondurile disponibile prin PT 2021-2027 pentru achiziția altor 60 de trenuri electrice.

Noul metrou care va circula în București

Tot marți, Un angajat al Metrorex a dezvăluit imagini cu trenul Alstom Metropolis, care va circula în București. Deși livrarea era programată inițial pentru iunie 2022, constructorul a înregistrat întârzieri.

”Primele imagini cu noul Tren de Metrou

Alstom Metropolis (BM 4) 1402-2402 “Giurgiu”, în Uzinele Alstom din Brazilia, pregătit pentru livrarea către Metrorex București, pentru Magistrala 5 de Metrou”, a scris acesta.

La sfârșitul lui noiembrie 2023, penalizările impuse de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii companiei Alstom pentru întârziere se cifrau la 18 milioane de euro, dintr-un contract în valoare de 100 de milioane de euro, conform informațiilor disponibile. Mai multe despre acest subiect puteți citi aici.