Trenurile alimentate cu hidrogen ar putea să înlocuiască într-o bună zi garniturile diesel care circulă în prezent pe rutele feroviare din Germania dacă un proiect-pilot, anunţat luni de Deutsche Bahn şi compania Siemens, va avea succes, informează DPA, citată de Agerpres.
Testul va avea loc în 2024 în sud-vestul landului Baden-Wurttemberg, potrivit unui comunicat publicat de Deutsche Bahn, operatorul feroviar de stat din Germania.
Noul tren, construit de compania Siemens, un gigant din industria tehnologiei cu sediul general la Munchen, va avea o autonomie de deplasare de 600 de kilometri.
„O revoluţie prietenoasă cu mediul a transportului este posibilă”, a declarat Sabina Jeschke, reprezentanta departamentului pentru digitalizare şi tehnologie din consiliul de administraţie al Deutsche Bahn.
Compania germană doreşte ca trenurile sale să devină neutre din punct de vedere climatic în următorii 30 de ani. Printre alte aspecte, acest obiectiv implică înlocuirea a peste 1.300 de trenuri diesel aflate în prezent în exploatare.
Alimentarea cu hidrogen este considerată o opţiune verde pentru liniile ferate care nu au fost încă electrificate, iar numărul lor este încă destul de mare.
Trenuri ecologice în proporție de 100% până în 2038
Aproximativ 13.000 de kilometri de căi ferate nu deţin echipamente suprapuse de alimentare electrică, reprezentând 39% din reţeaua feroviară germană.
Pentru aceste rute, Deutsche Bahn testează de asemenea modele hibrid diesel-baterie şi va testa în viitorul apropiat mai multe trenuri alimentate doar cu baterii.
Principalul operator feroviar german experimentează totodată aşa-numitul model „eco-diesel”, care foloseşte combustibil reciclat.
Deutsche Bahn intenţionează să îşi crească procentul de trenuri ecologice utilizate în reţeaua sa de la 60% în prezent până la 100% în 2038.
Hidrogenul folosit pentru a alimenta trenul Siemens ce va fi testat în 2024 va fi obţinut cu ajutorul unui motor ecologic, a precizat compania germană.
Acel tren va asigura legăturile regionale între oraşele Tubingen, Horb şi Pforzheim timp de un an.
Specialiştii în domeniu speră că acest proiect va realiza o economie de 330 de tone de dioxid de carbon în fiecare an.