Tricourile personalizate au succes pe plaja

De ce sa porti un tricou banal, cand ai posibilitatea sa-l imprimi cu desenul preferat sau cu fotografia ta? Pe aceasta ratiune, determinata de tendinta oamenilor de a se distinge de semenii lor, se bazeaza intreaga afacere. O idee simpla si usor de pus in practica, pentru care intreprinzatorul nu are nevoie de cunostinte sau aptitudini speciale, ci doar de suma de 3.500 USD. Procedeul se numeste "imprimare prin termotransfer" si pentru executarea operatiunii sunt necesare o presa termoelectrica

De ce sa porti un tricou banal, cand ai posibilitatea sa-l imprimi cu desenul preferat sau cu fotografia ta? Pe aceasta ratiune, determinata de tendinta oamenilor de a se distinge de semenii lor, se bazeaza intreaga afacere. O idee simpla si usor de pus in practica, pentru care intreprinzatorul nu are nevoie de cunostinte sau aptitudini speciale, ci doar de suma de 3.500 USD. Procedeul se numeste „imprimare prin termotransfer” si pentru executarea operatiunii sunt necesare o presa termoelectrica si folii speciale de termotransfer, imprimate cu diverse desene sau fotografii.
Atat presele cat si foliile se pot procura de la firme similare din SUA sau de la fabricile romanesti de confectii, in acest caz existand riscul de a achizitiona un produs mai putin performant. Pe langa foliile imprimate exista si folii simple, pe care se pot aplica orice fel de imagini, inclusiv fotografii realizate de clienti sau imagini trucate obtinute pe computer. O data cu presa, intreprinzatorul primeste un catalog cu desenele disponibile pe folii, astfel incat va comanda numai ceea ce crede ca va merge pe piata sau ce-i place clientului. Catalogul contine peste 2.000 de desene (animale, pasari, masini, caricaturi, peisaje etc.).
Tricoul poate fi al clientului, dar afacerea este mai rentabila daca vindeti si tricoul, nu doar imprimeul. Pretul de furnizor al unui tricou variaza intre 20.000 (este cazul produselor turcesti) si 50.000-60.000 (produse de calitate superioara). Procedeul este urmatorul: tricoul si folia se pun in presa, se lasa cateva minute la temperatura de 2.000 de grade Celsius si alte cateva minute necesare racirii tricoului si gata! Exista posibilitatea de a executa si imprimeuri in relief. Singura problema este ca tricoul trebuie calcat pe dosul materialului. Procedeul de imprimare prin termotransfer este mai putin costisitor decat serigrafia – scapati de cheltuielile cu filmele si sitele – si mai rapid.
Singurul dezavantaj este ca imprimeul se va sterge in timp, iar folia nu poate fi utilizata decat o singura data. Pe deasupra, puteti incepe afacerea de unul singur. Mai apoi, veti avea nevoie de cate un angajat pentru fiecare punct de desfacere. Afacerea poate fi extinsa in domeniul obiectelor promotionale, avantajul fiind ca procedeul de imprimare necesita foarte putin timp. Tricourile se vand cu 50.000-100.000 lei/bucata. Daca vindeti 10 tricouri pe zi, cu 100.000 lei/bucata, veniturile dvs. lunare vor ajunge la 30.000.000 lei.
Experienta este un avantaj
In ceea ce priveste spatiul necesar comercializarii – trebuie precizat ca zece metri patrati sunt suficienti – aveti la indemana mai multe variante. Puteti inchiria un spatiu in-
tr-un mare magazin si astfel aveti asigurat un vad eficient, dar platiti o chirie lunara de 20-100 USD/mp, in functie de oras. A doua varianta este sa convingeti un patron care are deja un spatiu sa va permita sa va desfasurati activitatea in incinta respectiva, contra unui anumit procentaj din incasarile dvs. A treia este sa va incepeti activitatea pe litoral – unde este necesara o autorizatie de functionare – avand sansa de a va recupera o buna parte din investitie in cele trei luni de vara.
Asa a inceput Iuliana Necula (27 de ani), absolventa a Academiei de Studii Economice Bucuresti. Patroana si, deocamdata, singura angajata a firmei High Q Promotion, ea si-a demarat afacerea in vara acestui an. In timp ce lucra la o companie straina de confectii care, printre altele, facea din cand in cand acest gen de servicii, Iuliana s-a gandit ca ar putea sa-si puna pe picioare propria firma. Avand avantajul ca ii cunostea bine pe furnizorii de tricouri, dar si pe cei de prese termoelectrice, ea a investit 3.500 USD, pe care spera sa ii recupereze in cateva luni. „Am constatat singura cat de profitabila poate fi afacerea, mai ales ca pe piata activeaza putine firme similare. Concurenta este mica, iar potentialul pietei mare”, afirma Iuliana. Ea intentioneaza sa se extinda in doua directii: sa-si creeze o retea de parteneri in mai multe orase din Romania, comercializand prese, si sa incerce sa intre in industria obiectelor promotionale. In prezent, Iuliana se afla pe litoral, insa la toamna isi va deschide doua puncte de vanzare in Bucuresti.
Tot pe litoral activeaza acum si firma CoRES din Timisoara, care ofera aproximativ aceeasi gama de servicii: imprima pe tricouri, pe cani sau pe vederi fotografia, imaginea sau textul dorit de client. De la reprezentanta firmei, Simona Toma, am aflat ca societatea are si alte obiecte de activitate, dar imprimarea la cerere pe suport textil si ceramic este o oportunitate de diversificare a serviciilor.
Procedeul este insa mai costisitor. Clientul este fotografiat cu un aparat digital, care contine o discheta. Aceasta se introduce apoi in computer, iar imaginea este tiparita la o imprimanta obisnuita, dar pe o folie speciala. In cele din urma, folia si tricoul sunt asezate intr-o presa termoelectrica. Cum pretul unui computer variaza intre 700 si 1.000 USD, iar un aparat de fotografiat digital costa intre 400 si 10.000 USD, investitia minima se ridica la aproximativ 5.000 USD.
Cele mai importante elemente pentru succesul afacerii sunt, fara indoiala, o promovare agresiva si un numar mare de folii imprimate cu desene cat mai diverse.     

De unde se pot cumpara prese
www.workhorseproducts.com
www.sasmith.co.uk
www.acttt.com
www.mcshirt.com
www.sophis.com/dp
www.solgraph.com

Dotarea necesara
· o presa termoelectrica: 2. 750 USD (pretul include transport, TVA 19% si taxe vamale 20%)
· stoc de folii de termotransfer: 200 USD (o folie costa intre 0,6 si 1,3 USD, in functie de marime)
· catalog cu imagini: 3-5 USD
· stoc de tricouri: 200 USD (pretul unui tricou variaza intre 20.000 si 50.000 lei)
· spatiu comercial (maximum 10 metri patrati): 20-100 USD/luna.

Posibilitati de promovare a afacerii
· Impartiti fluturasi pe strada trecatorilor, in zonele centrale ale orasului
· Amplasati un banner in dreptul magazinului unde functionati
· Adresati scrisori de prezentare potentialilor clienti (daca doriti sa va orientati cu precadere catre firme)
· Oferiti fiecarui client, o data cu tricoul, o carte de vizita
· Executati modele la comanda speciala a clientului.