Tripleţi niponi cu aspect şi preţuri pariziene

Diferenţele dintre SUV-urile Outlander, 4007 şi C-Crosser se rezumă la artificii de design şi preţ, iar alegerea unuia în detrimentul celorlalte două este foarte dificilă. Achiziţionarea unei maşini este întotdeauna o sarcină complicată, însă japonezii de la Mitsubishi, împreună cu francezii de la PSA Peugeot - Citroën, par să fi decis să îşi supună clienţii unui adevărat test de perspicacitate. Apărut în România în luna martie a anului trecut, modelul Mi

Diferenţele dintre SUV-urile Outlander, 4007 şi C-Crosser se rezumă la artificii de design şi preţ, iar alegerea unuia în detrimentul celorlalte două este foarte dificilă.

Achiziţionarea unei maşini este întotdeauna o sarcină complicată, însă japonezii de la Mitsubishi, împreună cu francezii de la PSA Peugeot – Citroën, par să fi decis să îşi supună clienţii unui adevărat test de perspicacitate. Apărut în România în luna martie a anului trecut, modelul Mitsubishi Outlander a fost o surpriză plăcută pentru cumpărători. Dovada stă în cele 1.030 de unităţi cumpărate până la sfârşitul lui 2007 şi în atingerea poziţiei a cincea în topul clasei Sport Utility Vehicle (SUV).

După un an de comercializare, acestuia i s-au adăugat pe piaţa noastră şi fraţii săi „francezi“, Peugeot 4007 şi Citroën C-Crosser. Francezi este numai un fel de a spune, pentru că, în acest moment, toate cele trei vehicule sunt produse în uzinele Mitsubishi unde se modifică doar câteva detalii estetice ale caroseriei, vizibile mai ales la partea frontală, astfel încât fiecare model să poată fi asociat mărcii sub care este comercializat. În privinţa exteriorului, nu mai putem adăuga decât că, dintre cele trei modele, doar Outlander pare a avea vreo legătură cu segmentul de piaţă în care este poziţionat, în timp ce, în încercarea de a desena un adevărat SUV, francezii de la Peugeot au reuşit doar să rupă modelul 4007 de restul familiei, iar cei de la Citroën au creat mai degrabă un vehicul de oraş cu gardă la sol mărită şi tracţiune integrală decât un adevărat automobil care să parcurgă şi drumuri neamenajate.

Dacă ne-am lămurit cu exteriorul, următoarea etapă este descoperirea habitaclului. Cunoscând destul de bine modelul Outlander încă de anul trecut, am fost surprinşi să observăm că 4007 şi C-Crosser nu sunt decât nişte clone. Nimic din sportivitatea naturală a celor de la Peugeot şi chiar mai puţin din eleganţa modelelor Citroën nu se regăseşte în modelele franceze. Similitudinile ajung până la cele mai mici detalii, dar sentimentul şoferului rămâne acela că se află la bordul unui Outlander. PSA pare să fi participat la proiectul cu Mitsubishi ca un învăţăcel care vrea să fure din tainele maestrului pentru a le utiliza în proiectele sale viitoare.

Diferenţe majore de preţ

Pe piaţa autohtonă, toate cele trei modele se luptă într-o clasă, cea a SUV-urilor, aflată în plină expansiune. Lăsând deoparte performanţele şi ţinuta de drum aproape identice, este intrigant faptul că o simplă comparaţie a raportului dotări/preţ pentru aceeaşi motorizare dezvăluie deosebiri majore. Luând în calcul cea mai ieftină versiune dotată cu trei rânduri de scaune şi un propulsor diesel de 2.2 litri, pe care îl considerăm cel mai corect din gamă, se poate observa că între modelele PSA şi cel de la Mitsubishi diferenţa de preţ este de aproape 1.500 de euro. Prima şi cea mai importantă întrebare este, bineînţeles, ce justifică această diferenţă?

Pentru că Mitsubishi Outlander este cel mai scump, am studiat dotările sale standard pentru echiparea Intense+, prin comparaţie cu variantele Premium a modelului Peugeot şi SX a SUV-ului Citroën. Am putut observa astfel că diferenţa de exact 1.456 de euro este justificată de importatorul Mitsubishi prin existenţa unei performante instalaţii audio Rockfort Fosgate, a magaziei de CD-uri, a farurilor cu xenon, a senzorilor pentru parcarea cu spatele şi a sistemului de operare fără cheie. Pe lângă acestea, Outlander Intense+ se mai poate mândri cu senzor de ploaie, praguri şi ţevi de evacuare cu ornament cromat, interfaţă hands-free Bluetooth, geamuri fumurii în spate, dar şi cu jante de 18 inci, în timp ce „franţuzoaicele“ au doar de 16 inci. Ar mai fi de menţionat că modelul nipon are în dotare un sistem activ de control al stabilităţii, denumit ATSC, în timp ce la Peugeot şi Citroën acelaşi sistem se numeşte simplu ESP. Dacă toate aceste dotări suplimentare justifică diferenţa de preţ, rămâne să decidă cumpărătorii. Tot ce mai putem face noi este să recomandăm pentru „fiţoşi“ C-Crosser, pentru cumpătaţi, 4007, iar pentru cunoscători, Outlander.

Variante mai ieftine

Rămânând la capitolul preţuri, mai putem adăuga că acestea pornesc de la 27.275 de euro, pentru modelul Peugeot 4007, în varianta alimentată cu benzină de 2.4 litri, în echipare Confort, însă maşina dispune de numai cinci locuri. Preţul cel mai mare, 35.841 de euro, trebuie achitat pentru 4007 Premium Pack cu şapte locuri şi propulsor de 2.2 litri diesel.

În cazul Citroën C-Crosser, varianta cea mai ieftină, denumită X, dotată cu acelaşi motor alimentat cu benzină de 2.4 litri, costă 27.276 de euro. Versiunea de top, Exclusive, are un preţ de 35.841 euro. Ambele mărci au planuri îndrăzneţe pentru aceste modele, raportate însă la cota de piaţă pe care o au în România. Astfel, pentru 4007, importatorul Peugeot, compania Trust Motors, estimează că va comercializa circa 400 de unităţi în 2008, în timp ce reprezentanţii Citroën România au în plan vânzarea a 100 de modele C-Crosser.

În catalogul distribuitorului exclusiv Mitsubishi în România, M Car Trading, cel mai ieftin Outlander, Invite, echipat cu un motor diesel de origine Volkswagen de 2.0 litri, costă 26.834 euro, iar cea mai scumpă variantă, în valoare de 37.075 euro, este Navi Instyle, dotată cu propulsorul diesel de 2.2 litri de origine PSA.

Piaţa europeană va fi aprovizionată din Rusia

Mitsubishi Motors şi PSA Peugeot – Citroën au anunţat recent că vor construi împreună maşini printr-o companie mixtă care va gestiona fabrica de la Kaluga din Rusia. Conform Reuters, uzina rusă va produce cel puţin 160.000 de unităţi anual şi va avea în portofoliu modele SUV compacte ale celor trei mărci, precum şi vehicule Peugeot şi Citroën de mărime medie.

 

34.067 euro este preţul celei mai ieftine variante Mitsubishi Outlander, cu şapte locuri şi motor diesel de 2.2 litri, denumită Intense+

 

32.611 euro costă varianta de echipare Premium cu şapte locuri a modelului Peugeot 4007, propulsat de motorul HDi de 2.2 litri

 

32.611 euro trebuie să achitaţi pentru a achiziţiona un Citroën C-Crosser cu şapte locuri în echipare SX

MOTOR 2.2 HDi / DI-D

Propulsorul cu cele mai bune prestaţii şi cu un raport calitate/preţ imbatabil aflat în dotarea celor trei modele Outlander, 4007 şi C-Crosser este dieselul de 2.2 litri.

Capacitate cilindrică  2.179 cmc
Putere  156 CP
Consum mediu 7,3 l/100km
Emisii CO2 194 g/km
Acceleraţie (0-100km/h)  9,9 sec.
Viteză maximă 200 km/h

 

 

 

Capital – Editia nr. 21, data 28 mai 2008