Compania anunță că vânzările în valoare de 2 miliarde de dolari în decursul unei singure ore reprezintă peste o treime din totalul de 5.8 miliarde de dolari obținute pe parcursul întregii zile la aceeași sărbătoare anul trecut.
Alibaba a declarat ziua de 11 Noiembrie drept Singles Day în 2009, pentru a concentra într-o singură zi cât mai mulți clienți în China, țară cu cea mai mulți consumatori online din lume.
Singles Day este concepută ca fiind un "anti-Valentine's Day" în China. Această zi este marcată de discounturi uriașe menite să atragă cumpărătorii sensibili la prețuri.
Anul acesta însă ziua a devenit practic un eveniment global, la care s-au aliniat atât firme, cât si clienți din toată lumea.
Astfel că, în prima ora si 12 secunde de la deschiderea oficială a Singles Day, au fost efectuate cumpărături în valoare de 12.23 miliarde de yuan, reprezentând 2 miliarde de dolari, atât din Chinei, cât și din restul lumii, anunță compania Alibaba într-un comunicat. Potrivit gigantului chinez, 45.7 la sută din totalul tranzacțiilor au fost făcute de pe telefoane mobile.
Sărbătoarea Singles Day surclasează marile sărbători ale shopping-ului american în privința valorii tranzacțiilor în cursul anului trecut, depășind valoarea însumată de 3,7 miliarde de dolari a vânzărilor înregistrate cu ocazia Thanksgiving Day, Black Friday and Cyber Monday la un loc, potrivit unei estimări făcute de analiştii firmei comScore.
Gigantul Alibaba cu cea mai populară platformă de shopping online din China, Taobao, care se estimează că deţine peste 90 la sută din piaţa online pentru tranzacţiile online.
Peste 27.000 de branduri participă anul acesta de Singles Day, în timp ce clienți din peste 220 de țări și regiuni vor accesa și vor face cumpărături pe parcursul celor 24 de ore de reduceri cu ocazia sărbătorii, se arqată în comunicatul Alibaba.
Se estimează că peste 500 de milioane de pachete sunt livrate către clienți, cu peste 50 la sută mai multe decât anul trecut.
Alibaba Group este cel mai mare site chinezesc de comerț electronic. Pe site sunt comercializate aproape un miliard de produse si se află în top 20 cele mai vizitate website-uri din lume.
Compania a fost fondată în anul 1999 de Jack Ma. Acesta este în prezent cel mai bogat chinez, cu o avere estimată la 21,8 miliarde de dolari.