Amenajarea trotuarelor şi parcărilor cu beton sau asfalt se traduce prin costuri ridicate pe termen lung. Astfel, betonul şi asfaltul sunt predispuse la crăpături în momentul schimbărilor de temperatură sau expunerii la greutăţi foarte mari. Un alt dezavantaj al betonului / asfaltului este faptul că nu poate fi refolosit. Dacă apare necesitatea realizării de reparaţii în subteran, betonul sau asfaltul trebuie sparte şi nu mai pot fi folosite.
"Dacă un trotuar din beton sau asfalt are o durată de viaţă de maxim 10 ani, unul pavat are o durabilitate ce ajunge şi la 20 de ani. Astfel, investiţia în pavare este mult mai avantajoasă", potrivit lui Sebastian Bobu, director executiv al Symmetrica. Acesta a subliniat că raportul calitate preţ este mai bun în cazul pavelelor, ţinând cont că preţul pe metru pătrat este acelaşi în cazul unei pavări, ca şi în cazul folosirii de asfalt sau beton.
"Cu toate că betonul şi asfaltul prezintă numeroase probleme încă din prima perioadă de folosire, circa 80% din proiectele publice de amenajare a trotuarelor şi parcărilor folosesc astfel de produse", a mai spus Sebastian Bobu.
Potrivit afirmaţiilor sale, principalul motiv pentru care procentul este atât de ridicat este lipsa de informare a autorităţilor locale.