Alexandra Trufaș-Ipate și soțul său, Sorin, sunt îndrăgostiți de călătorii. Atât de îndrăgostiți, încât au și un blog dedicat acestora, ”Pe cărări în doi”.  Totuși, pentru Alexandra, aventurile parcă nu erau îndeajuns, ar fi vrut să creeze ceva care să poată reda toate experiențele revelatoare care i-au marcat dezvoltarea personală, scrie infofinanciar.ro.

”Ideea a încolțit în mintea mea în preajma sărbătorilor de iarnă din 2022, în timpul unei vizite la Iași. Într-o întâlnire întâmplătoare cu o artistă locală, am fost captivată de arta fabricării lumânărilor parfumate”, spune Alexandra Trufaș-Ipate.

Și așa s-a născut un hobby, care s-a preschimbat într-un start-up cu bun potențial de scalare.

Cum să aduci amintirile aproape de tine

”Rătăcind prin piețe aglomerate sau bucurându-mă de liniște în mijlocul naturii, am fost fascinată nu doar de peisaje, ci și de bogăția de mirosuri specifice fiecărui loc. Combinațiile unice de arome îmbietoare provenind de la restaurantele tradiționale, îmbinate cu aroma florilor și plantelor specifice zonei, arome de cafea, mirosul mării sau al oceanului, toate amestecate cu diverse alte note aparent banale, dar foarte relevante pentru fiecare loc în parte au lăsat o amprentă specială în ființa mea”, se destăinuie Alexandra.

”Așa a apărut întrebarea: cum aș putea încapsula aceste trăiri, aceste amintiri, aceste mirosuri, în ceva tangibil, care să mă ajute să retrăiesc acele momente?”

Răspunsul a venit de la sine, natural, aproape visceral: lumânările Trufash. Trufash de Brașov, am putea spune.

De la hobby la business

Alexandra are peste un deceniu de experiență ca asistent medical în stomatologie. Experientă ce i-a dezvoltat atenția la detalii, spiritul de organizare, dar și comunicarea eficientă cu clienții. Soțul ei, Sorin, a venit cu un background solid în tehnologie și managementul produselor. Acestea, au adus experiența necesară pentru dezvoltarea platformei web a Trufash, optimizarea gestionării stocurilor, și integrarea sistemelor de contabilitate și plăți online.

Experiența lui în lansarea și scalarea  produselor inovative în diverse sectoare a contribuit la poziționarea strategică a Trufash pe nișa lumânărilor parfumate de lux.

”În esență, Trufash este o îmbinare armonioasă între pasiunile personale, experiența profesională și angajamentul profund față de calitate și sustenabilitate, toate contribuind la crearea unui brand autentic în industria de lifestyle!”, ne mai spune Alexandra.

Lumânări mai mult decât premium

Alexandra a ales numele brandului pentru că sugerează mândrie și calitate, iar adaptarea sa subtilă la “Trufash” în engleză păstrează aceste conotații pozitive, adăugând un aer de rafinament. Și iată câteva din componentele privind calitatea:

#Ceara. Provenită din Regatul Unit și Suedia, cu ardere eficientă, uniformă și curată.

#Fitilele. Din bumbac: importate din Regatul Unit, bumbac natural, fără plumb, asigurând o ardere sigură.

Din lemn: fitile premium, realizate din lemn de pomi fructiferi autohtoni și produse în SUA.

#Vasele. Importate din Italia, vasele sunt atât funcționale, cât și estetic plăcute.

#Aromele. Selectate din Regatul Unit, SUA și Grecia. O experiență olfactivă deosebită.

#Ambalajele. Din Regatul Unit, asigură aspectul și sustenabilitatea produselor.

Costurile unei frumoase aventuri

Pornind ca hobby, investiția inițială în Trufash a fost de numai 1000 de euro, în urmă cu un an și jumătate.

Saltul de la hobby la business a mai costat circa 20.000 euro, din care grosul a fost investit în cheltuieli cu înființarea societății, cheltuieli legale, branding, copywriting, website și platforma de e-commerce.

La acest moment, stocul de materiale asigură fabricarea a aproximativ 1000 lumânări și se ridică la 15.000 de euro.

Vestea cea mai bună este următoarea: se lucrează la deschiderea unui spațiu Trufash fizic, în Râșnov. Investiția de ridică la 30.000 de euro.