Toţi cei trei mari constructori auto germani au făcut investiţii semnificative în uzine de producţie în Mexic, în ideea de a profita de costurile mai mici, şi a exporta vehiculele pe piaţa americană, a doua cea mai mare din lume.
Cu toate acestea, într-un interviu acordat cotidianului german Bild, Donald Trump i-a criticat pe producătorii germani că nu produc mai multe autovehicule pe teritoriul SUA.
"Dacă vreţi să construiţi automobile oriunde în lume vă urez noroc. Le puteţi produce în SUA, dar pentru fiecare automobil care vine în SUA veţi plăti o taxă de 35%", a spus Donald Trump. "Aş dori să le transmit celor de la BMW: dacă vreţi să construiţi o uzină în SUA şi aveţi de gând să vindeţi automobilele în SUA, fără o taxă de 35%, vă înşelaţi", a mai spus Trump, adăugând că producătorii auto vor trebui să îşi construiască uzinele în SUA.
În reacţie, imediat după deschiderea bursei de la Frankfurt, acţiunile BMW înregistrau o scădere de 0,85%, în timp ce titlurile Daimler înregistrau o scădere de 1,54 iar acţiunile Volkswagen se tranzacţionau în scădere cu 1,07%.
Un purtător de cuvânt de la BMW a precizat că viitoarea uzină de la San Luis Potosi, centrul Mexicului, va începe să producă modelul BMW Seria 3 din 2019, iar producţia de la această uzină este destinată pentru piaţa mondială. Uzina din Mexic se va adăuga altor facilităţi care asamblează modelul BMW Seria 3 în Germania şi China.
Mercedes-Benz şi BMW au deja uzine în SUA unde produc vehicule de teren (SUV). Însă, în luna iunie a anului trecut BMW a demarat construcţia uzinei de la San Luis Potosi, centrul Mexicului, urmând să investească 2,2 miliarde de dolari până în 2019 şi să producă 150.000 de vehicule pe an. La rândul său, Daimler intenţionează ca din 2018 să înceapă să producă vehicule Mercedes-Benz la o uzină a grupului Renault-Nissan de la Aguascalientes, Mexic.
Noul preşedinte al SUA a mai spus în interviul acordat Bild că Germania este un important producător auto, în condiţiile în care automobilele Mercedes-Benz sunt frecvente pe străzile din New York, dar a apreciat că nu există suficientă reciprocitate între cele două părţi, întrucât germanii nu cumpără automobile Chevrolet. Vânzările Chevrolet în Europa au scăzut puternic după ce firma mamă, General Motors, a anunţat în 2013 că va renunţa la această marcă pentru piaţa europeană, urmând să se concentreze pe promovarea mărcilor Opel şi Vauxhall.
AGERPRES