Concurentul Audi pentru Seria 3 Coupè de la BMW a intrat pe piaţa din România. Noul A5 va duce o luptă greu de câştigat cu un model concurent bine primit de public.

Stârniţi de succesul repurtat de conaţionalii de la BMW cu varianta Coupè a Seriei 3 şi decişi să nu permită concurenţei să se dezvolte în voie pe o nişă de piaţă, germanii de la Audi au prezentat în această primăvară, la expoziţia auto de la Geneva, noul model A5. De fapt, primele imagini şi date despre model au fost făcute publice chiar mai devreme decât şi-ar fi dorit producătorul, din cauza unor „nedorite scurgeri de informaţii“. După numai câteva luni, importatorul autohton al mărcii Audi, Porsche România, a lansat oficial la Bucureşti atât atrăgătorul Coupè A5, cât şi versiunea sa sportivă, S5. În ciuda faptului că designerul-şef de la Audi, Walter de Silva, susţine că aceasta este „cea mai frumoasă maşină pe care am desenat-o până acum“, anumite reminiscenţe ale caracteristicilor vizuale ale ceva mai vechiului Audi TT sunt prezente la tot pasul. Chiar dacă pare mai degrabă o evoluţie inspirată dintr-un model anterior decât o maşină cu totul nouă, aspectul sportiv, care pune accentul pe eleganţă şi putere, poate duce A5 foarte sus pe lista de opţiuni ale cumpărătorilor – mai ales că, după cum susţine producătorul, „pentru clienţii de modele coupè, designul este decisiv în decizia de achiziţionare a maşinii“.

Prin acest nou model, Audi îşi extinde gama către un segment nou, caracterizat prin combinaţia dintre un model sport cu două uşi şi un coupè touring. La capitolul motorizări, A5 poate fi comandat cu puternicul propulsor diesel de trei litri şi 240 CP, care corespunde normelor Euro 5, dar sunt disponibile şi alte două uzine de forţă alimentate cu benzină (1,8TFSI, cu 170 CP, şi 3,2FSI, cu 265 CP), precum şi un diesel ceva mai economic – de 2,7 litri, cu 190 CP.

Varianta sportivă S5 este animată de un motor FSI de 4,2 litri, care poate dezvolta nu mai puţin de 354 CP. Devenită o adevărată modă la Audi, tracţiunea integrală quattro este disponibilă la întreaga gamă A5. În habitaclu, ambianţa este specifică modelelor Audi, eleganţa îmbinându-se cu sportivitatea, şi spaţiul cu funcţionalitatea. Gama de dotări standard este foarte bogată, iar opţionalele permit o personalizare dusă la extrem. Preţul variantei disponibile în momentul lansării, cea dotată cu un motor de trei litri, este de 47.570 de euro, cu toate taxele incluse, în timp ce S5 costă 57.720 de euro. Celelalte motorizări vor avea preţuri cuprinse între 43.000 de euro şi 45.220 euro. 

Model alternativ

BMW SERIA 3 COUPÈ este un vehicul căutat de tot mai mulţi clienţi români. Numai în primele patru luni ale anului au fost comandate, conform APIA, 24 de unităţi, iar volumul vânzărilor creşte de la o lună la alta. Spre deosebire de Audi, cei de la BMW oferă şi o variantă Cabrio, iar numărul de propulsoare disponibile este mai mare. La capitolul preţuri, BMW are un mic avantaj, variantele Seriei 3 Coupè costând între 32.100 de euro şi 47.576 de euro, însă varianta Cabrio poate ajunge şi la 48.200 de euro.