Pentru turismul de tip city-break Italia reprezintă cea dintâi destinmaţie europeană, în timp ce România se regăseşte abia pe locul 23.
Italia se află pe primul loc în topul destinaţiilor din Europa care au primit cele mai bune recomandări din partea turiştilor din întreaga lume pentru city break-uri, România aflându-se pe locul 23, înaintea unor ţări precum Muntenegru şi Bulgaria, conform celei de-a doua ediţii a studiului referitor la piaţa turismului – The Global Tourism Monitor. Cei mai mulţi dintre turiştii străini care au ales România pentru un sejur scurt au fost motivaţi de vizitarea de obiective turistice şi de experienţele turistice noi şi doar într-o mică măsură de cunoaşterea culturii locale.
După Italia, în top 10 destinaţii pentru petrecerea de sejururi scurte, de maximum trei zile, se află la diferenţă foarte mică insulele din Grecia şi Finlanda, conform studiului dat luni publicităţii. Topul destinaţiilor pentru petrecerea de sejururi scurte de maximum trei zile este completat de Austria, Portugalia, Cehia, Irlanda, Spania, Franţa şi Olanda.
Dacă Italia este vedeta sejururilor scurte, cea mai recomandată destinaţie din Europa pentru vacanţe de lungă durată este Norvegia, urmată de Suedia şi Austria. Cea mai puţin apreciată destinaţie, atât pentru city break-uri, cât şi pentru vacanţe lungi (minimum patru nopţi), este Ucraina. La capitolul vacanţe mai lungi, România se află pe locul 24, pe locurile imediat următoare aflându-se Ungaria, Finlanda şi Bulgaria.
Spania se află în topul ţărilor din Europa în care turiştii îşi doresc să meargă în vacanţă în 2015, urmată de Italia, Franţa, Grecia, Marea Britanie, Austria, Turcia, Croaţia, Belgia, Cehia. Dacă 8% dintre turiştii din întreagă lume au văzut reclame sau oferte turistice despre Spania, procentajul se ridică la 13% când vine vorba despre Franţa şi Italia.
Deşi Bulgaria are un scor mai mic decât România în ceea ce priveşte recomandările turiştilor care au vizitat această ţară, la nivel de marketing turistic situaţia se inversează. Bulgaria este mai bine promovată decât România, 4% dintre străini au văzut reclame sau oferte turistice pentru această destinaţie în comparaţie cu 2% pentru România. Doar 1% dintre turiştii străini iau în considerare petrecerea vacanţei în România în 2015. Studiul a fost realizat de Mercury Research, împreună cu Asociaţia Global Market Research, în prima jumătate a anului 2015, pe un eşantion de 16.800 de respondenţi din 24 de ţări din Europa, America, Asia-Pacific, Africa şi Orientul Mijlociu. Lucrarea oferă informaţii despre 111 destinaţii turistice.
Sursa: AGERPRES